مدیرکل هواشناسی استان مرکزی گفت: توده گرد و خاک به سمت ایران حرکت کرده که در دو روز آینده موجب کاهش کیفیت هوا در نوار غربی و برخی نواحی مرکزی کشور می‌شود.

به گزارش ایلنا، مرتضی ذوالفقاری اظهار داشت: بررسی تصاویر ماهواره نشان‌دهنده ایجاد توده بزرگی از گرد و خاک در کشور عراق است و الگوی نقشه‌های پیش‌یابی نشان می‌دهد این توده گرد و خاک به سمت ایران حرکت کرده که در دو روز آینده موجب کاهش کیفیت هوا در نوار غربی و برخی نواحی مرکزی کشور می‌شود.

وی بیان کرد: بر این اساس احتمال افزایش شدید غلظت ذرات معلق موجود در جو و کاهش کیفیت هوا طی فردا(سه شنبه) در استان مرکزی پیش بینی شده است.

مدیرکل هواشناسی استان مرکزی ادامه داد: به دلیل تغییرات فشار هوا و ناپایداری در سطوح میانی جو سرعت وزش باد در نواحی شمال غرب کشور و برخی از مناطق غرب و شمال کشور امروز شدید است و این شرایط با شدت کمتر در استان مرکزی موجب افزایش سرعت باد در برخی از مناطق استان به ویژه مناطق شمال و غرب می شود.

ذوالفقاری تصریح کرد: وضعیت هوای استان مرکزی در روز سه شنبه صاف تا کمی ابری همراه با وزش باد و گرد و خاک و برای روز چهارشنبه صاف تا کمی ابری و غبار آلود همراه با وزش باد و احتمال گرد و خاک محلی پیش بینی شده است.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.