به گزارش ایرنا، سیامک سلیمانی روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: کمیجان در فصل اشتغال وضعیت مطلوب تری نسبت به سایر شهرستان های استان دارد و در حال حاضر اقداماتی در راستای افزایش اشتغال دراین شهرستان در دست انجام است.
وی گفت: واحد تولیدی بتن آماده که فعالیت آن با استفاده از تسهیلات روستایی به زودی آغاز می شود از جمله طرح های در دست اجرا در کمیجان است که برآورد هزینه آن 15 میلیارد ریال است اما،تسهیلات توسعه روستایی این شهرستان تنها یک میلیارد و 500 میلیون ریال می باشد.
فرماندار کمیجان خاطرنشان کرد: در راستای تکمیل زنجیره تولید در این شهرستان همچنین راه اندازی واحد سیب زمینی منجمدنیز دنبال شده که عملیات ساخت آن به اتمام رسیده و ماشین آلات نیز توسط بخش خصوصی خریداری شده است.
سلیمانی، سرمایه گذاری طرح سیب زمینی منجمد را 350 میلیارد ریال عنوان کرد.
وی خاطرنشان کرد: پیگیری ایجاد و توسعه صنایع تبدیلی و بسته بندی از اولویت های امسال در کمیجان است که علاوه رفع نیاز واحدهای تولیدی صدور محصولات را در قالب اصولی به خارج از شهرستان مهیا می کند.
فرماندار کمیجان بیان کرد: برای ایجاد توسعه متوازن در کمیجان طرح ناحیه صنعتی سمقاور مطرح شده است که مطالعات اولیه آن صورت گرفته و نشستی در راستای تملک و آغاز مرحله اجرایی آن نیز برگزار شده است.
سلیمانی افزود: خوشه صنعتی چوب در کمیجان در سال جاری دنبال می شود که 2 میلیارد و 500 میلیون ریال برای اجرایی شدن مرحله اولیه آن نیاز است.
وی گفت: 60 میلیارد ریال نیز برای تملک و اجرای طرح خوشه صنعت چوب در کمیجان نیاز است.
فرماندار کمیجان اظهار کرد: یکی از سیاست های اقتصادی مهم این شهرستان در سال جاری پرداخت تسهیلات برای رونق و توسعه کارگاه های کوچک در سمقاور و میلاجرد است که به طور مثال برای صنایع چوب سمقاور و 2 دستگاه CNC، سه میلیارد ریال تسهیلات توسعه روستایی در نظر گرفته شده است.
سلیمانی گفت: کمیجان از مناطق محروم استان مرکزی است و این امر موجب شده واحدهای شهرستان از معافیت های مالیاتی برخوردار باشند و از سرمایه گذارانی که به این شهرستان بیایند حمایت خواهد شد.
شهرستان کمیجان با جمعیت 39 هزار نفری در فاصله 96 کیلومتری اراک واقع شده است.
7114/6013/خبرنگار: شیما کریمی*** انتشاردهنده:مژگان حیدری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.