به گزارش خبرآنلاین، اردشیر نصراللهی افزود: روز بازارها و وانت بارها در شهرستان شازند با ایجاد بازار کاذب هر روز اقدام به فروش کالا می‌کنند و این موضوع به یک معضل جدی برای کسبه تبدیل شده است. اصناف به صورت قانونی فعالیت می‌کنند و مالیات، عوارض و دارایی پرداخت می‌کنند اما فعالیت غیرقانونی روزبازارها و دستفروشان آسیب های زیادی به آنان وارد کرده است.

وی تصریح کرد: اکثر کالاهایی که توسط دست فروشان و روزبازارها به فروش می‌رسد، کالای قاچاق یا غیر استاندارد است ؛ در صورتی که اگر اصناف اقدام به فروش کالای قاچاق کنند، مشمول جریمه های سنگین می شوند و یا مغازه شان پلمب می شود.

نصراللهی بر لزوم ساماندهی دستفروشان شهرستان شازند تاکید کرد و گفت: دستفروشان باید به سمت فعالیت در بازارهای روز هدایت و با استقرار در یک مکان خاص نظارت و کنترل شوند.

وی تصریح کرد: یکی دیگر از مشکلات اصناف بحث تامین بودجه بازرسی است که به دلیل نبود تامین بودجه بازرسی برای پرداخت حقوق بازرسان مشکل داریم . چرا تاکنون یک سوم از بودجه ای از محل جرایم صنفی که باید طبق قانون به حساب اتاق های اصناف واریز شود، عملیاتی نشده است.

وی افزود: یکی دیگر از مشکلات شهرستان شازند پراکندگی واحدهای صنفی در این شهرستان است . در این شهرستان ۶ شهر و ۲۴۰ روستا داریم و همین پراکندگی واحدها در شازند مشکلاتی را به همراه داشته است.

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 775053
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.