به گزارش ایرنا، آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی روز پنجشنبه در آیین عملیات اجرایی ساختمان جایگزین بیمارستان آیت الله طالقانی در شهر اراک، افزود: زیرساخت های استاندارد و با کیفیت درمانی سرمایه استان است و حوزه عمرانی سلامت باید به گونه ای طراحی شود که توان پاسخگوی به نیازهای مردم را داشته باشد.
وی بیان کرد: تکیه بر نهضت پیشگیری از بیماری ها و اصلاح الگوی زیستی و تغذیه ای مردم از تکالیف مهم حوزه سلامت است و راهبری اعتبارات در این بخش باید با اولویت پیشگیری بر درمان باشد.
آیت الله دری نجف آبادی تصریح کرد: بیماری های سخت درمان به دلیل هزینه های بالا، فشار زیادی را به دولت و خانواده ها می آورد و سوق دادن خیران برای مشارکت در تقویت زیرساخت های درمانی این بیماران ضروری است.
نماینده ولی فقیه در استان مرکزی تاکید کرد:نیاز است مسئولان، نهادهای دولتی و عمومی و خیران در مقوله بهبود و ارتقای سلامت جامعه مسئولیت پذیر باشند و همکاری لازم را در این بخش به عمل آورند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک نیز در این آیین گفت: برای ساخت ساختمان جایگزین بیمارستان آیت الله طالقانی 210 میلیارد ریال اعتبار نیاز است که 70 میلیارد ریال آن توسط خیران پرداخت می شود.
دکتر حسن طاهراحمدی افزود: 40 میلیارد ریال نیز توسط وزرات خانه پرداخت شده و قرار است درزمان پیشرفت این طرح 100 میلیارد ریال دیگر نیز از طریق وزراتخانه در راستای تکمیل این طرح پرداخت شود.
وی ادامه داد: این بیمارستان هفت هزار متر مربع زیربنا دارد و عملیات اجرایی آن در مدت 2 سال پیش بینی شده است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک در ادامه گفت: در کشور به ازای هر نفر یک و نهم دهم تخت بیمارستانی وجود دارد اما در استان این شاخص کمتر است و می طلبدبا تلاش مضاعف استان مرکزی به شاخص میانگین کشوری برسد.
دکتر طاهر احمدی خاطرنشان کرد: 280 میلیارد ریال در سال گذشته به صورت نقدی و غیرنقدی توسط خیران به حوزه سلامت کمک شد و می طلبد با توجه به کمبود اعتبارات دولتی سرمایه گذاری در این بخش بیشتر شود.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک تصریح کرد: بیمارستان آیت الله خوانساری 64 تختخوابی بودکه توان پاسخگویی به خدمات درمانی بیماران سخت درمان را نداشت و 80 نفر پشت نوبت داشت و طرح توسعه این مرکز درمانی در آینده نزدیک با کمک خیران و وزارتخانه تحقق می یابد.
در ادامه این آیین استاندار مرکزی و جمعی از مسئولان این استان از عملیات ساخت بیمارستان ولیعصر (عج) اراک بازدید کردند.
در استان مرکزی 10 بیمارستان فعال با یکهزار و 945 تخت مصوب و یکهزار و 750 تخت فعال و 85 بخش درمانی وجود دارد.
16 واحد بیمارستانی استان مرکزی مربوط به حوزه دولتی ، سه بیمارستان با راهبری حوزه مدیریت درمان تامین اجتماعی و 2 بیمارستان نیز خصوصی در اراک و ساوه است.
در حال حاضر 698 پزشک عمومی، 485 پزشک متخصص و فوق تخصص و یکهزار و 726 کارشناس رشته های مختلف پیراپزشکی و مامایی در استان مرکزی فعالیت دارند.
232 پزشک استان مرکزی در قالب دندانپزشک مطب دار و شاغل در دانشگاه ها و بیمارستان های غیر دولتی فعالیت دارند.
133 آزمایشگاه مستقل و غیرمستقل 54 مرکز اورژانس بیمارستانی، 54 مرکز مستقل و غیرمستقل پرتو نگاری، 146 داروخانه و 103 واحد توانبخشی در استان مرکزی فعالیت دارد.
7114/6013/خبرنگار: شیما کریمی***انتشاردهنده:انتشاردهنده:مژگان حیدری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.