به گزارش ایرنا، آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی در خطبه های نماز جمعه اراک افزود: با مطالعه تاریخ ایران پیش از انقلاب اسلامی، نداشتن آمادگی نظامی، تجهیزات، فرماندهی لایق و خیانت مهمترین نقاط ضعف کشور بوده است و این مسئله امروز به همت و توان داخلی از بین رفته است.
وی ادامه داد: تجربه دوران جنگ تحمیلی علیه جمهوری اسلامی و توطئه های دشمنان در طول تاریخ موجب شد که ایران اسلامی برای افزایش قدرت و تجهیزات نظامی بکوشد و سرمایه بزرگ حاصل شده در این بخش قابل مذاکره نیست.
نماینده ولی فقیه در استان مرکزی افزود: تصمیم قاطع رهبر انقلاب و فرماندهی معظم کل قوا در خصوص مذاکره پذیر نبودن قدرت دفاعی نشان از اقتدار و اراده فولادین مردم و ایران اسلامی دارد.
امام جمعه اراک با یادآوری بازی های سیاسی رئیس جمهوری آمریکا در برابر برجام، افزود: کشوری که کنگره آن ریاست جمهوری را مدرسه پیرمردها و رئیس جمهوری آن کنگره را آدم هایی می داند که قادر به اداره سگ های ولگرد نیستند توان تصمیم گیری برای جهان و ما را ندارد.
آیت الله دری نجف آبادی خاطر نشان کرد: جمهوری اسلامی ایران بر روی توسعه تجهیزات نظامی با هیچ کشوری مذاکره نمی کند و توسعه آمادگی دفاعی را با هدف قدرت در برابر زیاده خواهان دنبال می کند.
وی ادامه داد: توسعه تجهیزات نظامی جمهوری اسلامی با هدف ایستادگی در برابر تجاوزاست و ایران اسلامی هرگز قصد حمله به هیچ کشوری را ندارد.
نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت: آل سعود و بحرین با توافق ها و توطئه های پشت پرده با اسرائیل و آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران به عنوان کشوری اسلامی، آبروی اسلام را برده اندو هرگونه توافق با رژیم صهیونیستی محکوم است.
آیت الله دری نجف آبادی در بخش دیگری از خطبه های نماز جمعه اراک با یادآوری همایش پیاده روی اربعین امام حسین (ع) گفت: حضور 20 میلیونی شیعیان و مسلمانان جهان در آیین پیاده روی اربعین بزرگترین تجمع عشق و ارادت به اهل بیت را ایجاد کرده است.
وی ادامه داد: شیعیان و مسلمانان جهان با برگزاری آیین پیاده روی اربعین امام حسین(ع) ضمن بیعت دوباره با آرمان های اسلام و ائمه اطهار به حضرت زینب (س) و امام سجاد(ع) اعلام می کنند که مصبت های وارده به خاندان ائمه اطهار را فراموش نکرده اند و تا آخرین نفس بر سر آرمان های خود با امام حسین(ع) ایستاده اند.
نماینده ولی فقیه در استان مرکزی خاطر نشان کرد: همه افرادی که در این آیین قصد خدمت دارند، باید با یکپارچگی ، نیت صادق و عشق عظمت شیعه و وفاداری به امام حسین (ع) را به جهانیان نشان دهند.
آیت الله دری نجف آبادی، هدف انقلاب اسلامی را ایستادگی در برابر ظالمان و برقراری عدالت در جامعه عنوان کرد و گفت: مسئولان باید تلاش کنند عدالت همانند خون در جامعه جاری و ساری باشد و با افراد متجاوز به حقوق مردم برخورد جدی صورت گیرد.
آیین عبادی سیاسی نماز جمعه در 33 نقطه استان مرکزی برگزار می شود.
1955/6013/خبرنگار:مهدی عظیمی***انتشاردهنده:مژگان حیدری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.