به گزارش ایرنا، سید مهدی مقدسی روز پنجشنبه در دیدار با کارکنان اداره کل استاندارد استان مرکزی افزود: افزایش صادرات، حضور تولیدات داخلی در بازارهای جهانی و افزایش درآمدهای اقتصادی با شاخص های استاندارد پیوند خورده و سازمان استاندارد در این خصوص تکالیف سنگینی بر دوش دارد و مجلس شورای اسلامی نیز از پیشنهادات سازنده برای تقویت این بخش استقبال می کند.
وی ادامه داد: در صورتی که کالای ایرانی باکیفیت با قیمت تمام شده مناسب در بازار وجود داشته باشد، رغبت و ذائقه مردم در تهیه کالای مورد نیاز با محوریت تولید داخل تغییر می کند.
نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: شعار 'من کالای استاندارد ایرانی می خرم ' زمانی در عمل محقق می شود که تولید کالاهای ایرانی با کیفیت و استانداردهمراه باشد و این مهم به یک باور در بین مردم تبدیل شود که منابع کشور در قبال اهمیت به کیفیت تولید باید در راستای تقویت اقتصاد کشور قرار گیرد..
مقدسی، برون سپاری و واگذاری فعالیت های غیر حاکمیتی به بخش خصوصی را کلید توسعه و پیشرفت کشور دانست و گفت: 85 درصد منابع کشور در بخش حقوق و دستمزد شاغلان بخش دولتی، بازنشستگان و برای پرداخت یارانه هزینه می شود که واگذاری بخشی از فعالیت های غیر حاکمیتی به بخش خصوصی می تواند کمک موثری به بخش تولید داشته باشد.
مدیرکل استاندارد استان مرکزی نیز در این نشست گفت: 655 واحد تولیدی این استان تحت نظارت این اداره کل قرار دارند که 602 واحد آن فعال و بقیه در حال بازسازی و به روز رسانی امکانات و تجهیزات هستند.
ساحل سها افزود: یک هزار و 404 فرآورده استان مرکزی تحت نظارت اداره کل استاندارد این استان مدیریت و نشان استاندارد دریافت کرده اند.
وی ادامه داد: 11 آزمایشگاه تخصصی از جمله فلز شناسی، غذا، کشاورزی، برق و الکترونیک زیر نظر اداره کل استاندارد استان مرکزی به خدمت رسانی به تولیدکنندگان فعالیت می کنند.
مدیرکل استاندارد استان مرکزی افزود: 68 جایگاه سوخت CNG در این استان وجود دارد که 28 جایگاه پس از تذکرها شفاهی در راستای افزایش امنیت و ایمنی شهروندان به دستگاه قضا معرفی شدند.
سها، گردش مالی تجارت برند حلال در جهان را 2 هزار و 500 دلار عنوان کرد و گفت: 700 تا 800 میلیارد دلار این مبلع در زمینه تجارت غذای حلال است که حضور 10 درصدی محصولات تولیدی کشور در این بازار نقش مهمی در بی نیازی کشور از پول نفت بر عهده دارد.
51 آزمایشگاه همکار، 589 واحد تولیدی فعال تحت نظارت اداره کل استاندارد استان مرکزی فعالیت دارند.
1955/6013/خبرنگار:مهدی عظیمی***انتشاردهنده:مژگان حیدری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.