شعید بیاتیان افزود: محدوده عملیاتی اجرای این طرح از میدان ولی عصر (عج) تا پل فرنگی است و در این زمینه معبری به طول 58 متری احداث شود.
وی توضیح داد: این طرح برای اجرا در سال 85 پس از انجام مراحل قانونی توسط شورای عالی شهرسازی مصوب و به شهرداری ابلاغ شد و به دلایلی تاکنون عملیاتی نشده بود.
مدیرعامل عمران و شهرسازی شهرداری اراک اظهار کرد: اجرا نکردن و یا لغو طرح نیز از طریق شورای عالی شهرسازی امکان پذیر است و شهرداری در حقیقت مجری طرح می باشد.
بیاتیان گفت: براساس دستور شهردار جدید کلانشهر اراک، عملیات تخریب املاکی که قبلا توسط شهرداری تملک شده بود آغاز شده است.
مدیرعامل عمران و شهرسازی شهرداری اراک تصریح کرد: این طرح ٥٨ متر عرصه کف خیابان، 2 طرف حریم، هزار و 180 پلاک کف خیابان و حریم این املاک را شامل می شود.
بیاتیان ادامه داد: بیش از 480 پلاک در کف معبر و بقیه در حریم این طرح مستقر است که هر چه زودتر تکلیف آن بایدمشخص شود.
وی ادامه داد: شهرداری تمام تلاش خود را خواهد داشت تا از محل تملک شهرداری بخشی از اعتبار مورد نیاز این طرح را تأمین کند.
مدیرعامل عمران و شهرسازی شهرداری اراک خاطرنشان کرد: طرح ۵۸ متری اراک در قالب چهار مرحله به اجرا در می آید و امید است مرحله نخست آن با همکاری مردم و جذب سرمایه گذار سرعت بیشتری داشته باشد.
بیاتیان گفت: در راستای اجرای این طرح مهم شهری، پلاک هایی که در کف معبر قرار دارند به صورت اولویت در دستور کار شهرداری است و مقرر شده در اجرای عملیات طرح از پراکندگی پرهیز شود.
وی در ادامه در خصوص تعیین زمان مشخص برای اجرای این طرح اظهار کرد: با توجه به منابع مالی محدود و شرایط کنونی شهرداری تعیین زمان مشخص در اجرای نهایی طرح مقدور نیست.
مدیرعامل عمران و شهرسازی شهرداری اراک افزود: مدیریت شهری می کوشد هرچه زودتر این طرح به انجام برسد و برای شتاب بخشی به اجرای آن از سرمایه گذاران داخلی و خارجی استقبال و حمایت ویژه می شود.
کلانشهر اراک مرکز استان مرکزی است و در این شهر 520 هزار نفر جمعیت زندگی می کند.
7114/6013/خبرنگار: شیما کریمی***انتشاردهنده:مژگان حیدری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.