احمدآقاباقری روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: 18 درصد از محل ورود هر گوشی تلفن همراه باید عوارض گمرک و مالیات اخذ شود اما به علت رواج پدیده قاچاق این درآمد عاید کشور نمی شود.
وی اظهار کرد: خدمات پس از فروش شامل تلفن همراه قاچاق نمی شود و سرگردانی و نارضایتی مردم را به همراه دارد.
رئیس اتحادیه دستگاه های مخابراتی و ارتباطی اراک گفت: خروج ارز از کشور و ورود برخی گوشی های تلفن های همراه کم مصرف و بدون مشتری از تبعات عرضه محصولات قاچاق به کشور است.
آقاباقری با یادآوری اینکه، طرح کددار کردن گوشی های تلفن همراه (رجیستری) از 28 مهرماه کلید زده شده است، افزود: مرحله نخست طرح تنها به رصد بازار از وجود گوشی های قاچاق می پردازد و گوشی های فعلی فعال در شبکه تلفن همراه، قانونی است و مشمول اجرای طرح نخواهند شد.
وی اظهار کرد: گوشی هایی که تا کنون وارد کشور شده و گوشی هایی که در دست مردم است در طرح رجیستری مجاز تلقی می شود و جای هیچ نگرانی برای مردم نیست.
رئیس اتحادیه دستگاه های مخابراتی و ارتباطی اراک گفت: واحدهای عرضه کننده گوشی تلفن همراه در اراک از 2 ماه گذشته محصولات خود را با گارانتی معتبر عرضه می کنند تا از ورود کالای قاچاق جلوگیری شود.
آقاباقری افزود: از پنجم آبان طرح برخورد با عرضه کنندگان کالای قاچاق در محصولات تلفن همراه آغاز شده است و ظرف مدت یک هفته عرضه کنندگان تلفن همراه فرصت دارند محصولات موجود خود را به فروش برسانند.
وی اظهار کرد: با اجرای طرح ریجستری پیش بینی می شود قیمت تلفن همراه 20 تا 30 درصد افزایش پیدا کند بنابراین مردم برای ساماندهی بازار تلفن همراه در اجرای طرح همکاری داشته باشند.
340 واحد صنفی عرضه تلفن همراه با مجوز پروانه کسب در اراک فعالیت دارند.
6991/6013/خبرنگار: معصومه ابراهیمی***انتشاردهنده: مژگان حیدری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.