سید مهدی ساداتی روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این میزان اعتبار برای آسفالت، جدول گذاری، توسعه فضای سبز، آبرسانی و توسعه شبکه برق در تنها شهرک صنعتی و نواحی صنعتی خمین هزینه می شود.
وی ادامه داد: سال گذشته نیز شرکت شهرک های صنعتی 60 میلیارد ریال اعتبار برای فراهم کردن زیر ساخت های لازم در شهرک صنعتی خمین هزینه کرد.
فرماندار خمین بیان کرد: دولت با اختصاص امتیازاتی در خمین به دنبال تحول در بخش سرمایه گذاری صنعتی است و از حضور کارآفرینان و فعالان اقتصادی در این منطقه حمایت می کند.
وی اظهارکرد: نبود پست برق 63کیلو واتی در ناحیه صنعتی سعیدی و خرمدشت و فقدان پست برق 400کیلوواتی در شهرک صنعتی باعث شده طرح های صنعتی نیازمند به مصرف بالای برق، به بهره برداری نرسند.
ساداتی بیان کرد: با پی گیری های انجام شده، پست 63 ناحیه صنعتی شهید سعیدی سال آینده به بهره برداری می رسد و پست 400 کیلو ولت شهرک صنعتی نیز مکان یابی و در حال احداث است.
فرماندار خمین افزود: قرارگیری خمین در فهرست مناطق محروم، معافیت های مالیاتی 13 ساله و کمترین نرخ زمین در شهرک و نواحی صنعتی، بسته تشویقی دولت برای افزایش سرمایه گذاری صنعتی در این خطه است.
ساداتی افزود: قیمت زمین در شهرک صنعتی از 570 هزار ریال به 200 هزار ریال و در نواحی صنعتی به 100 هزار ریال کاهش یافته به طوری که این میزان کمترین قیمت زمین در سطح کشور است .
وی با بیان اینکه فراهم کردن زیر ساخت های لازم و مشوق های دولت، سرمایه گذاری در این شهرستان را افزایش داده افزود: شمار واحدهای صنعتی فعال در شهرک صنعتی خمین به 154 واحد رسیده که 43 واحد آن از سال 92 کلید خورده و یا در حال بهره برداری است.
وی بیان کرد: مجوز راه اندازی بزرگترین صنعت پتروشیمی در غرب کشور و صدور مجوز صنایع پایین دستی پتروشیمی در دولت تدبیر و امید در خمین کلید خورده و با صدور و راه اندازی این صنایع، در خمین انقلاب صنعتی ایجاد می شود.
فرماندار خمین گفت: صنعت پتروشیمی در خمین بیش از 40 درصد و خودرو سازی نیز 90 درصد پیشرفت فیزیکی دارد که با بهره برداری از این طرح ها، حجم سرمایه گذاری صنعتی در خمین تا 2 برابر این رقم افزایش می یابد.
شهرستان خمین دارای یک شهرک صنعتی در هشت کیلومتری محور خمین - اراک و 2 ناحیه صنعتی شهید سعیدی و شهدای خرمدشت است.
7277/3075/ خبرنگار: افسانه آروند *** انتشار دهنده: حسین مهدی زاده
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.