مجید طالبی روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: برای این واحدهای صنعتی 690 میلیارد ریال سرمایه گذاری شده که زمینه اشتغال 144 نفر را در این شهرستان فراهم کرده است.
وی اظهارکرد: 79 طرح صنعتی نیمه تمام در دلیجان وجود دارد که دارای پیشرفت فیزیکی 10 تا 90 درصد است و با بهره برداری از این طرح ها 2 هزار و 500 شغل ایجاد می شود.
رئیس صنعت، معدن و تجارت دلیجان گفت: در حال حاضر 337 واحد تولیدی با هشت هزار و 180 میلیارد ریال سرمایه گذاری در این شهرستان فعال است.
طالبی با اشاره به رتبه سوم سرمایه گذاری دلیجان در بخش صنعتی استان مرکزی افزود: پنج درصد از مجموع سرمایه گذاری صنعتی استان مرکزی متعلق به دلیجان است و هشت هزار و 385 نفر در صنایع این شهرستان مشغول به کارند.
وی گفت: موقعیت جغرافیایی ویژه دلیجان و فراهم بودن زیرساخت های صنعتی شرایط سرمایه گذاری در این شهرستان را متمایز کرده است.
طالبی افزود: مجتمع تولیدی الیاف پلی استر دلیجان در خاورمیانه در زمره بزرگترین مجموعه های تولیدی است به طوری که صادرات 20 درصد از الیاف پلی استر کشور در این شهرستان انجام می شود.
رئیس صنعت، معدن و تجارت دلیجان در خصوص توانمندی این شهرستان در تولید عایق رطوبتی گفت: واحدهای تولید عایق رطوبتی دلیجان بیش از 70 درصد محصول عایق رطوبتی کشور را تولید می کنند.
شهرستان دلیجان از توابع استان مرکزی با 50 هزار نفر جمعیت در مسیر شاهراه اصلی استان های جنوبی و شرقی با استان های شمالی و مرکز قرار دارد و تنها خوشه صنعتی کشور در تولید عایق رطوبتی و قطب تولید الیاف پلی استر کشوراست.
7277/6013/ خبرنگار: افسانه آروند***انتشاردهنده:مژگان حیدری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.