سید مهدی مقدسی روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: سیاست های موفق جمهوری اسلامی در کنار مردم مظلوم عراق، افغانستان، سوریه و یمن موثر واقع شده است و این سیاست ها موجب شده مردم منطقه علیه تروریسم قیام کنند.
وی بیان کرد: آمریکا بابت پرورش تروریسم و اهداف شوم و برنامه هایش در منطقه که به مرحله عمل نرسیده هزینه های زیادی صرف کرده و از این منظر از جمهوری اسلامی ایران خشمگین است.
نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: مسیری که جمهوری اسلامی ایران در مقابله با تروریسم به کار گرفت موثر است و این مسیر تا نابودی تروریسم دنبال می شود.
مقدسی اظهار کرد: سخنان ضد ایرانی ترامپ نشان داد که آمریکایی ها به هیچ عهد و پیمانی پایبند نیستند و با وجود اینکه مسئولان اتحادیه اروپا و سایر مسئولان شرکت کننده در مذاکرات برجام و سایر کشورها پایبندی جمهوری اسلامی ایران را بارها تاکید کرده اند اما آمریکا تمایل به راه دیگری دارد.
وی گفت: جمهوری اسلامی ایران پس از برجام نشان داد که به آنچه گفته پایبند است و حقانیت ایران با رفتار معقولش به جهانیان اثبات شده است.
نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: برخی از مسئولان آمریکایی و شخص ترامپ هجمه ای را علیه سپاه پاسداران آغاز کرده اند که پاسخ آن شفاف و روشن است و مردم و مسئولان جمهوری اسلامی ایران همواره حامی سپاه سرافراز پاسداران انقلاب اسلامی هستند و با تمام وجود از این سرمایه ارزشمند پشتیبانی می کنند.
وی گفت: رئیس جمهوری آمریکا در سخنانش نام خلیج فارس را به لفظ خلیج عرب بیان کرده که باید در خصوص این توهین از مردم شریف ایران عذرخواهی کند، چرا که حضور سرافرزانه قهرمانان ایران زمین در خلیج فارس این را به آمریکایی ها نشان خواهد داد که حرکت های مشکوک آنان همواره زیر نظر است.
نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی افزود: جمهوری اسلامی ایران با کشورهای دیگر جهان رابطه خوبی دارد و زمینه سرمایه گذاری های مناسبی با آن ها فراهم شده و تا وقتی رفتار ناصحیح و نبود صداقت از این کشورها دیده نشود ایران رفتار مناسب و معقولی با این کشورها خواهد داشت و در اجرای طرح های مهم سرمایه گذاری های مشترک را انجام می دهد.
مقدسی اظهار کرد: اساس کار در جمهوری اسلامی ایران در شرایط کنونی بنا به تاکید مستمر رهبر معظم انقلاب اسلامی، متکی بودن بر خود و دنباله روی سیاست های اقتصاد مقاومتی است.
وی عنوان کرد: مجلس شورای اسلامی، دولت، قوه قضاییه و در مجموع همه قوا، مسئولان و کارگزاران و تک تک افراد جامعه باید تلاش کنند تا همه سیاست های ابلاغی اقتصاد مقاومتی را به مرحله اجرا درآورند.
نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: تا زمانی که از ظرفیت های کشور به خوبی استفاده شود حرکت ایران روبه جلو خواهد بود.
مقدسی تصریح کرد: اظهارات اخیر ترامپ علیه جمهوری اسلامی ایران باعث اتحاد و انسجام بیشتر ملت ایران است و نیاز است همه احزاب و گروه ها، جریان ها و آحاد مختلف مردم تلاش کنند و اتحاد را در عمل بیش از پیش به اثبات رسانند.
وی گفت: در سایه وحدت و اتحاد ایران اسلامی تمام سیاست ها و اهداف آمریکایی ها ناکام خواهد شد.
روز چهارم مرداد ماه امسال «کاتسا » موسوم به قانون مقابله با دشمنان آمریکا از طریق تحریم، که بر اساس آن ایران، کره شمالی و روسیه هدف قرار گرفته شد و این قانون در مجلس نمایندگان آمریکا با 419 رای موافق و 3 رای مخالف به تصویب رسید.
2 روز بعد در ششم مرداد ماه امسال سنای آمریکا نیز با 98 رای با آن موافقت کرد و دونالد ترامپ 11 مردادماه با امضای این مصوبه، آن را تبدیل به قانون کرد.
در این قانون قید شده که تحریم‌های مربوط به گروه‌های تروریستی باید علیه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اعمال شود و بر اساس این قانون دولت آمریکا موظف است ظرف 90 روز این تحریم‌ها را علیه ایران اعمال کند.
دونالد ترامپ بر اساس قانون کنگره آمریکا باید تا 15 اکتبر (23 مهر) گزارشی معتبر از پایبندبودن یا نبودن ایران به برجام ارائه کند.
اظهارات مکرر ترامپ نشان از آن دارد که او می خواهد از تایید پایبندی تهران به برجام بر خلاف هشت گزارش پذیرفته شده آژانس بین المللی انرژی اتمی، خودداری کند.
در این صورت کنگره آمریکا 60 روز فرصت خواهد داشت تا درباره تحریم هایی که بر اساس توافق برجام با پشتوانه قطعنامه شورای امنیت لغو شده است، تصمیم گیری کند.
3005/6013/خبرنگار: معصومه صفری***انتشار دهنده:مژگان حیدری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.