علی اکبر کریمی روز پنجشنبه در نشست تصمیم گیری برای برگزاری چهاردهمین همایش ملی مهندسی ساخت و تولید ایران در اراک، افزود: ساختار رسمی ثبت اختراعات کشور به میزان کافی پاسخگوی ایجاد ارتباط بین صاحبان ایده و تولیدکنندگان نیست و ایجاد ساختار بورس ایده همزمان با برگزاری این کنفرانس در اراک می تواند نقش مهمی در ارتباط و به مرحله تولید رسیدن ایده صاحبنظران به همراه داشته باشد.
وی ادامه داد: بورس ایده می تواند تنها منحصر به استان مرکزی نباشد و با همراهی مسئولان برای ارتباط هرچه بیشتر مخترعان و تولیدکنندگان و صنایع بنام این استان در سطح ملی ثبت شود.
نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی با یادآوری حرکت دنیا به سمت استفاده از انرژی های پاک در ساخت خودرو، گفت: با توجه به اقتصادی نبودن ساخت خودرو با سوخت فسیلی و ظرفیت های استان مرکزی در حوزه صنعتی و علمی این استان می تواند به مبدا تولید خودروهای الکترونیکی در کشور تبدیل شود.
کریمی گفت: رسیدن به اهداف برنامه های ششم توسعه و دستیابی به عرصه های پیشرفت و تولید جهان نیازمند جهش علمی در کشور است که این مهم با حرکت جهادی علمی، به روز رسانی تکنولوژی ها با ارتباط هرچه بیشتر دانشگاه ها و صنایع محقق می شود.
وی ادامه داد: علم باید در خدمت رفاه و زندگی مردم باشد و محیط های دانشگاهی کشور باید برای توسعه و پیشرفت کشور سویه تولید و کاربری علم را به سمت پیشرفت و بهبود زندگی مردم تغییر دهند.
نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی افزود: تغییر این رویکرد پیشرفت برای کشور و مشکل گشایی صنایع و اشتغال برای جامعه و جوانان را به همراه دارد.
کریمی، تاکید بر استفاده از فناوری های نوین در تولید را نیاز مهم صنایع استان و کشور دانست و گفت: حضور محصولات تولیدی داخلی در بازارهای جهانی و فراهم شدن زمینه رقابت این تولیدات با محصولات خارجی با اتکا بر مرزهای دانشی روز دنیا محقق می شود.
رئیس دانشگاه صنعتی اراک نیز در این نشست گفت: چهاردهمین همایش ملی مهندسی ساخت و تولید ایران از دوم تا چهارم آبان ماه با هدف معرفی دستاوردهای اندیشمندان، تولیدکنندگان در اراک برگزار می شود.
محسن نجفی افزود: محورهای این همایش کلیه مراحل ساخت و تولید قطعات صنعتی و تولیدی صنایع را شامل می شود.
وی ادامه داد: 340 مقاله تا کنون به دبیرخانه این کنفرانس رسیده است و توسط 50 نفر از داوران همایش که از اساتید دانشگاه های معتبر کشور هستند مورد بررسی قرار گرفته است که از این تعداد 250 مقاله پذیرفته شده است.
رئیس دانشگاه صنعتی اراک گفت: از مجموع مقالات پذیرش شده، 58 درصد شامل 141 عنوان به صورت شفاهی، 22 درصد معادل 64 عنوان به صورت پوستر در همایش ارایه و بقیه از حضور در این همایش انصراف دادند.
علی اکبر کریمی نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی همچنین روز پنجشنبه با مدیران و کارکنان اداره پست استان مرکزی بازدید داشت و از نزدیک با مشکلات و روند فعالیت این اداره کل آشنا شد.
وی در این نشست بر ضرورت توجه به نیروی انسانی در حوزه پست تاکید کرد و نیروی انسانی ماهر و خلاق را از سرمایه های این شرکت دانست.
چهاردهمین همایش ملی مهندسی ساخت و تولید ایران از دوم تا چهارم آبان ماه به مدت 2 روز در اراک برگزار می شود.
342 واحد پستی شامل 112 واحد شهری و 230 واحد روستایی به مردم استان مرکزی خدمات پستی ارایه می کنند.
1955/6013/خبرنگار:مهدی عظیمی**انتشاردهنده:مژگان حیدری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.