به گزارش ایرنا، محسن شریفی روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا، افزود: فراخوان این همایش منطقه ای منتشر شده و به منظور بهره مندی هنرمندان علاوه بر استان مرکزی به قم، قزوین، همدان، البرز و مرکزی ارسال شده است.
وی ادامه داد: هنرمندان از نقاط مختلف این پنج استان باید تا دهم آبان ماه امسال آثار خود را به دبیرخانه چهارمین همایش منطقه ای شعر عاشورایی در شهر ساوه، خیابان شریعتی، کوچه شریعتی 10 اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ساوه ارسال کنند.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی بیان کرد: این همایش منطقه ای در سالن سلمان ساوجی ساوه برگزار می شود.
وی، تجلیل و تکریم از مقام شامخ حضرت اباعبدالله الحسین(ع) و یاران با وفایش، توجه به نقش ادبیات در ترویج و توسعه دین مذهب مقدس تشیع، ایجاد فضا و محفلی برای گردهمایی شاعران و ادیبان با محوریت امام حسین(ع)، ارتقای سطح کیفی شعر آیینی و ترویج فرهنگ و ارش های اصیل اسلامی را از مهمترین اهداف برگزاری این همایش عنوان کرد.
شریفی یادآوری کرد: علاقه مندان به شرکت در این همایش باید اشعار خود را در 2 زمینه شهدای کربلا و شهدای مدافع حرم بسرآیند.
وی تاکید کرد: شرکت کنندگان در این همایش می توانند حداکثر سه اثر از خود را در یک برگ کاغذA4(هر اثر در یک برگ کاغذ) به دبیرخانه جشنواره در ساوه، خیابان شریعتی کوچه شریعتی 10 اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ساوه ارسال و یا به آدرس اینترنتی SAVEHERSHAD.IR و ershad.news@gmail.com مراجعه و آثار خود را ثبت کنند.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی گفت: آشنایی شیفتگان فرهنگ متعالی عاشورا با صفات و فضائل حضرت امام حسین(ع) و یاران وفادارش، ترویج فرهنگ و ارزش های اصیل اسلامی و اشاعه فرهنگ و ادبیات آیینی عاشورایی است.
وی، شناسایی و تجلیل از پدیدآورندگان آثار فاخر فرهنگی و ادبی مرتبط با عاشورا، ارتقای سطح کیفی شعر و گسترش هرچه بیشتر آن را از دیگر اهداف برگزاری چهارمین همایش منطقه ای شعر عاشورایی دانست.
3017/6013/ خبرنگار: مصطفی مجللی***انتشاردهنده:مژگان حیدری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.