غلامحسین خاکساری روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا با بیان اینکه 2 میلیون و 114 هزار هکتار اراضی ملی در استان مرکزی وجود دارد، افزود: با اخذ این میزان سند مالکیت تک برگی (کاداستر) در سال جاری تا کنون برای 186 هزار هکتار از اراضی ملی استان سند مالکیت تک برگی به نام دولت صادر شده است و اخذ سند کاداستر برای بقیه این اراضی نیازمند همکاری هرچه بیشتر سازمان ثبت اسناد و املاک و تخصیص اعتبارات ویژه است.
وی اخذ سند تک برگی (کاداستر) را یکی از برنامه های مهم اداره کل منابع طبیعی عنوان کرد و ادامه داد: در این طرح اسناد دفترچه ای (کاغذی) به UTM با مشخصات طول و عرض جغرافیایی در سامانه ثبت اسناد ثبت و سند تک برگی برای عرصه ها طبیعی صادر می شود.
رئیس اداره ممیزی و حد نگاری اراضی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی مساحت کل استان مرکزی را 2 میلیون و 900 هزار هکتار عنوان کرد و گفت: 2 میلیون و 120 هزار هکتار این اراضی، عرصه های ملی شامل دشت، جنگل، کوه، کویر و اراضی کشاورزی تشکیل داده و تا کنون برای 94 درصد اراضی ملی استان شامل یک میلیون و 998 هزار هکتار این عرصه ها سند مالکیت به نام دولت صادر شده است.
وی ادامه داد: اخذ سند مالکیت اراضی ملی به نام دولت با هدف مقابله با تخریب، تصرف، ساخت ساز، تغییر و تبدیل اراضی ملی و منابع طبیعی انجام می شود.
خاکساری کمبود اعتبار، مساحت کم، تداخل و اختلاف بر حدود پلاک ها با زمین های مجاور و کشاورزی را از مهمترین مشکلات اداره کل منابع طبیعی استان مرکزی برای دریافت سند مالکیت اراضی ملی استان به نام دولت عنوان کرد.
استان مرکزی با 29 هزار و 530 کیلومتر مربع وسعت، حدود یک و 82 صدم درصد از مساحت کشور را به خود اختصاص داده که 70 درصد آن را عرصه های منابع طبیعی تشکیل می دهند.
1955/6013/خبرنگار: مهدی عظیمی**انتشاردهنده:مژگان حیدری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.