دکتر فاطمه السادات مهدویانی روز دوشنبه درگفت و گو با ایرنا افزود: 562 نفر از ساعت 8 صبح تا 20 شب روزهای گذشته به سه پایگاه انتقال خون در اراک و ساوه مراجعه کردند.
وی اظهار کرد: از این تعداد مراجعه کننده 235 مستمر، 145 نفر باسابقه، 97 نفر بار اول و 23 نفر نیز بانوان بودند.
مدیرکل انتقال خون استان مرکزی گفت: در ایام تاسوعا و عاشورای حسینی از تمام مراجعه کنندگان و عزاداران با هر گروه خونی، خونگیری انجام شد.
دکتر مهدویانی افزود: این میزان اهدای خون نسبت به تاسوعا و عاشورای سال گذشته تغییر محسوسی نداشته است.
وی بیان کرد: نیاز به اهدای خون و فرآورده های خونی همیشگی است بنابراین ساماندهی مراجعه کنندگان در ماه های محرم و صفر به اهدای خون کمک شایانی می کند.
مدیرکل انتقال خون استان مرکزی گفت: مشارکت در طرح نذر خون تنها به 2 روز عاشورا و تاسوعا محدود نیست و پایگاه های انتقال خون در سراسر استان؛ برای خونگیری از هموطنان آماده هستند.
دکتر مهدویانی افزود: خون های اهدایی پس از انجام آزمایش های غربالگری، گروه بندی و به صورت خون کامل یا فرآورده های خونی بر حسب نیاز در بیمارستان ها و مراکز درمانی استان مرکزی توزیع می شود.
مدیرکل انتقال خون استان مرکزی گفت: در نیمه نخست امسال از مجموع 25 هزار و 738 نفر مراجعه کننده به پایگاه های انتقال خون در استان مرکزی، 21 هزار و 493 نفر موفق به اهدا خون شدند.
دکتر مهدویانی افزود: از 30 هزار و 510 واحد خونگیری انجام شده در استان مرکزی، هفت هزار و 393 واحد خون به مراکز درمانی خارج استان ارسال شده است.
انتقال خون در استان مرکزی دارای هشت پایگاه خونگیری در اراک، محلات، دلیجان، ساوه، تفرش و آشتیان است.
6991/3075/خبرنگار: معصومه ابراهیمی *** انتشاردهنده: حسین مهدی زاده
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.