به گزارش ایرنا، آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی شامگاه یکشنبه در آیین شام غریبان امام حسین (ع) که با حضور جمعی از مسئولان ، شیر خوارگان، فرزندان و ایتام بهزیستی در اراک برگزار شد، افزود: نهضت عاشورایی مکتبی به بلندای تاریخ است که درس های آن امروز در پاسخگویی به زیاده خواهان و ظالمان بهترین تعلیم به شمار می آید.
وی در بخشی از سخنانش گفت: مسئولان و نهادهای حمایتی وظیفه دارند با شناسایی هرچه بیشتر اهداف نهضت حسینی این تفکر را به نسل جوان جامعه به بهترین شکل منتقل کنند چرا که تعالیم عاشورایی بهترین ابزار مصون سازی جامعه در برابر معضلات اجتماعی است.
امام جمعه اراک خاطرنشان کرد: حق مداری و عدالت ورزی اساس انسانیت است و امام حسین (ع) با خون سرخ خود ارزش ایستادگی در برابر ظلم و دفاع از حق را در تاریخ ماندگار کرد
آیت الله دری نجف آبادی با تقدیر و تشکر از خیران، انجمن های مردم نهاد فعال در حوزه حمایت از کودکان بی سرپرست و بد سرپرست و مسئولان سازمان بهزیستی برای حمایت از این کودکان، گفت: نیاز است افراد جامعه در ایام محرم ضمن برگزاری آیین های سوگواری ابا عبدالله الحسین(ع) به افراد تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره)، بهزیستی و افراد مظلوم جامعه نیز توجه ویژه داشته باشند.
وی افزود: دولت با منابع محدود مالی تنها می تواند 30 تا 40 درصد از نیازهای محرومان جامعه را برطرف کند و رسیدگی بیشتر به این قشر از جامعه نیازمند مساعدت و توجه هرچه بیشتر خیران و افراد جامعه دارد.
وی، پیشگیری از بروز معضلات جامعه را مقدم بر درمان دانست و گفت: مردم و مسئولان برای جلوگیری از بروز مشکلات اجتماعی موظف هستند در کنار درمان مشکلات توجه ویژه به پیشگیری از بروز این معضلات داشته باشند.
در این آیین مداحان اهل بیت عصمت و طهارت (ع) به مناسبت شام غریبان امام حسین (ع) نوحه خوانی و مرثیه سرایی کردند.
6013/1955/خبرنگار:مهدی عظیمی***انتشاردهنده:مژگان حیدری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.