به گزارش ایرنا، مردم عاشق و شیفته اهل بیت و امام حسین (ع) در نقاط مختلف شهری و روستایی استان مرکزی با تن پوش سیاه و برگزاری آیین های مختلف در روز تاسوعای حسینی بر سر و سینه زدند و اشک ماتم ریختند.
هیات ها و دسته های عزاداری مردم استان مرکزی و کلانشهر اراک از صبح روز نهم محرم در نقاط مختلف به عزاداری شهادت سرور و سالار شهیدان به ویژه حضرت عباس (ع) پرداختند و تکایا، مساجد و بقاع متبرکه نیز مملو از عزاداران حسینی است.
اقشار مختلف مردم از زن و مرد، پیر و جوان در این روز با آیین ها و شیوه های مختلف ارادت خود را به سرور و سالار شهیدان و 72 تن از یاران با وفای ایشان نشان دادند.
همچنین عزاداران حسینی در استان مرکزی در شب تاسوعا نیز در محافل مختلف عزاداری حضور یافتند و یاد شهدای دشت کربلا به ویژه قمربنی هاشم (ع) را گرامی داشتند.
روحانیان و واعظان نیز با سخنرانی در جمع عزاداران حسینی ضمن بیان وقایع کربلا، مردم را با فلسفه قیام خونین امام حسین (ع) و نقش حضرت عباس (ع) در این قیام آشنا می کنند.
بر اساس گزارش های ارسالی، دیگر شهرها و روستاهای استان مرکزی نیز در روز تاسوعای حسینی داغدار ماتم شهادت قمر بنی هاشم (ع) است و مردم این مناطق در تکایا و مساجد با پخش نذری و عزاداری در قالب دسته های غم مشغول عزاداری هستند.
80 بقعه شاخص استان مرکزی نیز در روز تاسوعای حسینی پذیرای عاشقان اب عبدالله الحسین (ع) بود.
2 هزار مداح ساماندهی شده از سوی کانون مداحان استان مرکزی در حدود 500 هیات عزاداری فعالیت می کنند.
3005/6013/خبرنگار: معصومه صفری***انتشار دهنده:مژگان حیدری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.