سیدحسن حسینی روز چهارشنبه به مناسبت روز جهانی گردشگری( 27 سپتامبر) افزود: استفاده از ظرفیت سازمان های مردم نهاد از دیگر اولویت های راهبردی برنامه ششم توسعه میراث فرهنگی در باروری صنعت گردشگری در این منطقه است.
وی گفت: 16 سمن در حوزه های گردشگری، صنایع دستی، ژئوتوریسم و باستان شناسی با اداره کل میراث فرهنگی استان مرکزی همکاری می کنند.
وی گفت: 31 اقامتگاه بوم گردی درکمیته برنامه ریزی اقامتگاه های بوم گردی استان مصوب شده که 6 مورد در محلات، هزواره، انجدان، تفرش مجوز فعالیت گرفته اند و بقیه در مرحله گرفتن مجوز هستند.
معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی گفت: این اداره کل با صندوق کارآفرینی امید تفاهم نامه ای را امضا کرده و تاکنون به هشت متقاضی بوم گردی، تسهیلات اعطا شده است.
حسینی افزود: پرداخت تسهیلات یک میلیارد ریالی صندوق کارآفرینی و امید با کارمزد چهار درصد و بازپرداخت پنج ساله به همت دولت تدبیر و امید،فرصت مناسبی را برای ایجاد فضاهای بوم گردی در استان مرکزی فراهم کرده است.
وی اظهار کرد: تفاهم نامه توسعه اقامتگاه های بوم گردی با تکیه بر شاخص هایی چون بهره گیری از معماری بومی، پذیرایی از گردشگران با خوراکی های محلی و اقامت در روستا منعقد شده است.
معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی گفت: قابلیت های طبیعی، آب و هوای معتدل، غذای متنوع و محلی، معماری بومی از جمله مولفه های بستر توسعه اقامتگاه های بوم گردی در عرصه های روستایی استان است.
حسینی در بخش دیگری از سخنانش افزود: از مجموع 47 دفتر خدمات مسافرتی استان مرکزی، پنج دفتر در زمینه تورگردانی و طبیعت گردی فعالیت دارند و تاکنون با درخواست تسهیلات ویژه دفاتر خدمات مسافرتی برای خرید سه دستگاه خودرو موافقت شده است.
حسینی گفت: استان مرکزی ظرفیت بالایی را در گردشگری صنعتی دارد که باید بارور شود اما از این ظرفیت به علت برخی مشکلات استفاده نشده در حالی که واحدهای بزرگ صنعتی استان امکانات مطلوبی برای ارایه خدمات به گردشگران دارند.
معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی گفت: شرکت آذرآب اراک مجوز ساخت هتل پنج ستاره و پارک آبی را در راستای توریسم صنعتی گرفته است اما به علت برخی مشکلات داخلی هنوز نتوانسته فعالیتی در این زمینه داشته باشد.
حسینی افزود:در حوزه گردشگری کشاورزی نیز میراث فرهنگی استان مرکزی با برگزاری جشنواره بین المللی گل و گیاهان زینتی در محلات، جشنوراه انگور هزاوه و انار ساوه به توسعه این صنعت اهتمام جدی دارد.
بیش از 2 هزار جاذبه گردشگری در استان مرکزی شناسایی شده که 850 اثر تاکنون در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است.
6991/6013/خبرنگار: معصومه ابراهیمی***انتشاردهنده:مژگان حیدری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.