مریم باقری روز چهارشنبه در نشست شورای هماهنگی وقایع حیاتی در خمین افزود: در نیمه نخست امسال 180 واقعه طلاق ثبت شده که این رقم در مدت مشابه پارسال 218 مورد بوده است.
وی ادامه داد: در سال های قبل به دلیل نبود دفتر طلاق در دلیجان و گلپایگان مراجعان این مناطق به دفاتر خمین ارجاع می شدند و پیگیر امور طلاق بودند.
رئیس ثبت احوال خمین افزود: درحال حاضر دفاتر ثبت ازدواج و طلاق در این 2 شهرستان دایر شده و این مهم مراجعه به خمین و ثبت طلاق بالای آن را کاهش داده است.
باقری بیان کرد: همجنین نرخ ازدواج نیز در نیمه نخست امسال در همسنجی با مدت مشابه پارسال 33 درصد کاهش یافته است.
رئیس ثبت احوال خمین گفت: در نیمه نخست امسال 503 واقعه ازدواج در خمین ثبت شده که این رقم پارسال 570 واقعه بوده است.
باقری ادامه داد: بر اساس اعلام دانشکده علوم پزشکی بیشترین علت فوت در خمین در سال جاری با فراوانی 47 درصد مربوط به بیماری های قلبی و عروقی، 18 و نیم درصد سرطان و بقیه سوانح و حوادث بوده است.
باقری، ثبت وقایع تولد و فوت در نقاط شهری و روستایی خمین را مطلوب دانست و افزود: با استقرار پایگاه ثبت احوال در محل زایشگاه بیمارستان خمین، خطای ثبت ولادت به صفر رسیده است.
معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار خمین نیز در این نشست گفت: یکی از مهمترین آسیب های اجتماعی این شهرستان طلاق است که اقدامات پیشگیرانه مطلوبی برای کاهش این معضل در حال انجام است.
احمد طهرانی افزود: بر اساس گزارش های ارائه شده توسط مشاوران و مراکز پیشگیری ازطلاق در خمین مهمترین علت طلاق اعتیاد، دخالت های اطرافیان و نبود مهارت زندگی گزارش شده است.
وی بیان کرد: برای پیشگیری از این آسیب اجتماعی طرح پیشگیری از طلاق و طرح آموزش مهارت های زندگی در این شهرستان از سال گذشته کلید خورده و بر این اساس برای پیشگیری از آسیب اجتماعی طلاق طرح پیشگیری از طلاق قبل از ازدواج با محوریت آموزش 10 مهارت زندگی اجرا می شود.
طهرانی گفت: کنترل طلاق به عنوان پدیده اجتماعی نامطلوب دربین زوج های جوان باید با ابزارهای مناسب فرهنگی و اجتماعی باشد.
معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار خمین گفت: دولت تدبیر و امید، تهیه سند فرهنگی در مجموعه استان ها را مورد تاکید قرار داده و در استان مرکزی در این زمینه 2 سند تهیه شده است.
طهرانی اظهارکرد: در کارگروه های تخصصی امور اجتماعی و فرهنگی تاکید بر آموزش مهارت های زندگی قبل از ازدواج است و اجرای طرح پیشگیری از طلاق تاثیر بسزایی در کاهش آسیب اجتماعی این اسیب در خمین داشت.
وی ادامه داد: با کسب مهارت های زندگی قبل از ازدواج زوج ها از آمادگی لازم برای یک زندگی مشترک بهره مند می شوند.
شهرستان خمین زادگاه امام راحل است که در جنوب استان مرکزی واقع شده و با 105 هزار نفر جمعیت دارای 2 شهر، 2 بخش و هفت دهستان است.
7277/6013/ خبرنگار: افسانه آروند***انتشاردهنده:مژگان حیدری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.