به گزارش ایرنا، آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی روز سه شنبه همزمان با پنجمین روز از ماه محرم الحرام و در آیین عزاداری حضرت سیدالشهدا(ع)، افزود: امام حسین (ع) با قیام خونین کربلا به انسان های مومن آموخت که وقتی اساس مکتب با خطر مواجه می شود در راه حفظ آن نباید از هیچ گونه فداکاری دریغ کرد و نیاز است تا با تمام توان از آرمان های اسلام صیانت کرد.
وی ادامه داد: پایه و اساس انقلاب اسلامی بر ارزش ها و تفکر عاشورایی استوار شده و مداحان اهل بیت (ع) و مبلغان دینی باید با درک این مقوله مهم تمامی تلاش خود را برای اشاعه تشریح و تبیین اهداف حضرت اباعبدالله(ع) در عزاداری های محرم و صفر به کار بندند.
امام جمعه اراک بیان کرد: تبلیغ نهضت عاشورا آمیخته با آیین عزاداری حضرت امام حسین (ع) است و جدایی این دو از یکدیگر امکان پذیر نیست اما ،آحاد جامعه به خصوص مسئولان فرهنگی و مذهبی کشور باید نسبت به برگزاری آیین های عزاداری به دور از خرافات و رفتار ناپسند، اهتمام بیشتری ورزند.
نماینده ولی فقیه در استان مرکزی بر یکپارچگی هیات های مذهبی در آیین عزاداری حضرت سیدالشهدا تاکید کرد و گفت: اجماع و وحدت هیات های مذهبی و حضور حداکثری مردم در یک نقطه مشخص بازتاب جهانی به شعائر مذهبی می بخشد که این مهم رسالت اصلی شیعیان جهان به خصوص ایران اسلامی است.
وی اضافه کرد: ملت ایران به عنوان طلایه داران مذهب مقدس تشیع وظیفه خطیری در برگزاری آیین عزاداری حضرت سیدالشهدا(ع) به شکل شایسته، تشریح و تبیین اهداف و آرمان های آن امام همام برعهده دارند و آحاد جامعه باید به آن توجه ویژه داشته باشند.
3017/3075/ خبرنگار: مصطفی مجللی *** انتشار دهنده: حسین مهدی زاده
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.