عزیر فیلی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا، افزود: هشت میلیارد ریال از کمک های مردم استان مرکزی در سال جاری نقدی و بقیه به صورت غیر نقدی بوده است.
وی ادامه داد: بیش از 60 درصد از این کمک ها، از سوی مردم موحد و مومن کلانشهر اراک انجام شده و بقیه توسط سایر مردم در شهرستان های تابعه استان پرداخت شده است.
رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان مرکزی تعهد این استان در سال جاری را 30 میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: با توجه به فرا رسیدن ماه محرم الحرام و عزاداری حضرت سیدالشهدا(ع) انتظار می رود در 2 ماه محرم و صفر مبلع تعهد شده ستاد بازسازی عتبات عالیات استان مرکزی جمع آوری شود.
وی گفت: عملیات ساخت و نصب ستون های صحن حضرت زهرا(س) در مجاورت بارگاه ملکوتی حضرت علی(ع) در شهر نجف اشرف که از سوی خیران این استان ساخته شده است، پایان یافت.
فیلی با بیان اینکه سنگ همه این ستون ها با کمک یکی از صاحبان معادن سنگ محلات و خیران استان مرکزی تولید و به نجف اشرف ارسال شده است، اظهار کرد: هزینه هر یک از این ستون ها حدود یکصد میلیون ریال برآورد شده است.
وی افزود: ستاد بازسازی عتبات عالیات استان مرکزی در 2 بخش جمع آوری و جذب کمک های مردمی و امور فنی و مهندسی در عراق فعالیت می کند.
فیلی اضافه کرد: ستاد بازسازی عتبات عالیات استان مرکزی نه تنها در بازسازی و گسترش حرم های اهل بیت(ع) در عتبات عالیات نقش سازنده ای ایفا می کنند بلکه در عملیات طراحی، کنترل و اجرای پروژه های ستاد استان های دیگر نیز نقش موثری دارند.
رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان مرکزی با بیان اینکه مردم خیر استان مرکزی تا کنون در بیش از 160 طرح در عراق مشارکت گسترده داشته اند، اظهار کرد: ساخت باب الراس حضرت عباس(ع)، ضریح مطهر ابراهیم مجاب و سقا خانه های متعدد در کاظمین، سامرا، کربلا و نجف و تامین سنگ صحن حضرت زهرا(س) در مجاورت مرقد مطهر حضرت علی(ع) مهمترین آن بوده است.
وی گفت: شماری از فعالان ساختمانی از قبیل جوشکار، بنا، معمار، کچکار، سنگ کار و برقکار از استان مرکزی به صورت داوطلبانه به عتبات عالیات اعزام شده اند و هم اکنون در شهر سامرا برای توسعه حرمین امامین عسگریین(ع) و صحن حضرت زهرا(س) در شهر نجف مشغول به کار هستند.
ستاد بازسازی عتبات عالیات استان مرکزی از سال 1384، 2 سال پس از ستاد بازسازی عتباد عالیات کشور فعالیت خود را آغاز کرد.
این استان تا کنون در 150 طرح مختلف از قبیل ساخت سقاخانه های حرم های امام موسی کاظم(ع)در شهر کاظمین، امام علی(ع) در شهر نجف و امام حسین(ع) در کربلا و ساخت صحن حضرت زهرا(س) در شهر نجف مشارکت داشته و ساخت ضریح ابراهیم مجاب(ع) و باب الراس حضرت عباس (ع) نیز مهمترین فعالیت های این ستاد است.
3017/6013/ خبرنگار: مصطفی مجللی***انتشاردهنده:مژگان حیدری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.