محمد ابراهیم رضایی روز شنبه در نشست شورای اداری در سالن اجتماعات فرمانداری خمین افزود: ایجاد اشتغال، رفع موانع تولید و رشد اقتصادی سه ضلع مثلث اولویت دار دولت دوازدهم است.
وی اظهارکرد: دولت با مشوق هایی در صدد بهبود فضای کسب و کار، توسعه سرمایه گذاری و تسریع در چرخه تولید است اما برخی قوانین دست و پا گیر مانع افزایش سرمایه گذاری و رونق تولید شده است.
وی بیان کرد: چهارسال است که سیاست های اقتصاد مقاومتی ابلاغ شده و مقام معظم رهبری عبور از معضلات کشور را تحقق اصل اقتصادی مقاومتی اعلام فرمودند.
نماینده مردم خمین در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه همه باید دولت دوازدهم که جزئی از نظام است را حمایت کنند افزود: این نظام هیچ گونه تهدید بیرونی ندارد و عصبانیت دشمنان به دلیل اقتدار و عزت ایران اسلامی است.
نماینده مردم خمین در مجلس شورای اسلامی گفت: روح زنده قوانین در هر سازمانی مدیر است و مدیران با تسهیل و حمایت می توانند سبب تشویق سرمایه گذاران شوند.
وی در سخنان دیگر گفت: سیاست های تشویقی دولت برای سرمایه گذاری در خمین نظیر قرار دادن در فهرست مناطق کمتر توسعه یافته ، معافیت های مالیاتی 13 ساله و کاهش نرخ زمین در شهرک ها و نواحی صنعتی فرصت مناسبی برای سرمایه گذاری است .
وی گفت: یکی از مزایای قرار گرفتن در فهرست مناطق کمتر توسعه یافته، بخشودگی دیرکردهای بازپرداختی های تسهیلات کمتراز یک میلیارد ریال است که این امر در خمین اجرایی نمی شود.
نماینده مردم خمین خواستار همکاری بانک ها شد و افزود: این مزیت در همه مناطق کمتر توسعه یافته اجرا می شود اما در خمین اجرا نشده که این امر باعث نارضایتی سرمایه گذاران شده است.
امام جمعه خمین نیز در این نشست گفت: مهمترین مشکل این شهرستان بیکاری است که باید مسئولان برای رفع بیکاری تلاش کنند.
سید علی حسینی افزود: راه اندازی موزه تاریخ انقلاب اسلامی نه تنها خمین را بلکه استان مرکزی را متحول می کند.
وی ادامه داد: راه اندازی این موزه در نبض تاریخ انقلاب اسلامی و زادگاه معمار کبیر انقلاب و در جوار بیت تاریخی امام (ره) تاثیر به سزایی در ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی این شهر دارد.
وی ادامه داد: شورای اسلامی شهر و شهرداری برای جانمایی و تعیین فضای فیزیکی این پروژه اقدامات لازم را انجام دهند.
امام جمعه خمین در بخش دیگر از سخنانش ضمن تسلیت ایام سوگواری امام حسین (ع) گفت: محبت به اهل بیت عصمت و طهارت(ع) در دل های پاک قرار گرفته و مردم ارادت ویژه و خالصانه به ائمه دارند و هر ساله شور و اشتیاق آنها به برگزاری مجالس در ایام محرم بیشتر می شود.
فرماندار خمین نیز در این نشست گفت: آهنگ توسعه در خمین در دولت تدبیر و امید با بسته های تشویقی دولت شتاب گرفت.
سید مهدی ساداتی افزود: قرار گرفتن خمین به عنوان منطقه کمتر توسعه یافته در دولت تدبیر و امید یکی از خدمات بزرگ دولت تدبیر و امید در سال 94 به این شهرستان بود که این امر یک فرصت ارزشمند برای سرمایه گذاری در شهرستان است.
وی بیان کرد: از طرف دیگر هم مشکل آب که یکی از زیر ساخت های توسعه صنعت در این شهرستان بود با تخصیص سهم صنعتی از خط انتقال آب کوچری حل شده و اکنون زیرساخت های لازم برای توسعه صنعت در این شهرستان فراهم است .
قرماندار خمین گفت: تنها راهکار عبور از معضل بیکاری بخش صنعت است و مسئولان شهرستان باید با اطلاع رسانی و تسهیل امور با حمایت همه جانبه از سرمایه گذاران زمینه برای سرمایه گذاری صنعتی را در این شهرستان فراهم کنند.
شهرستان خمین از توابع استان مرکزی دارای 105 هزار نفر جمعتی با نرخ بیکاری 16 درصد است .
7277/3075/ خبرنگار: افسانه آروند*** انتشار دهنده: حسین مهدی زاده
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.