مصطفی آمره روز پنجشنبه در حاشیه بررسی مشکلات زیر ساختی نواحی و شهرک صنعتی خمین در گفت و گو با ایرنا، افزود: با بهره برداری از این طرح ها در زمینه های مختلف 800 فرصت شغلی جدید ایجاد شده است.
وی اظهار کرد:با تکمیل ظرفیت های تولیدی و ایجاد واحدهای صنعتی جدید تا پایان امسال بیش از سه هزار فرصت شغلی جدید هدفگذاری شده است.
وی با بیان اینکه تاکنون 45 قرارداد واگذاری زمین بسته شده است ، گفت: 28 هکتار زمین برای ایجاد واحدهای صنعتی و تولیدی در شهرک های صنعتی این استان در سال جاری واگذار شده است.
آمره افزود: استقبال برای سرمایه گذاری در شهرک های صنعتی استان مرکزی روبه افزایش است و پیش بینی می شود با این حجم متقاضی واگذاری زمین در شهرک های صنعتی استان تا پایان سال به بیش از 100 هکتار دیگر افزایش یابد.
وی ادامه داد: استان مرکزی در سال گذشته در شاخص واگذاری زمین در شهرک های صنعتی رتبه اول کشور را کسب کرده است.
وی اظهارکرد: 230 هکتار زمین پارسال برای 211 قرارداد زمین در شهرک و نواحی صنعتی این استان واگذار شد که بیشترین میزان واگذاری در سطح کشور بود.
آمره افزود: این اراضی در 24 شهرک و ناحیه صنعتی در استان واگذار شده که سهم شهرستان خمین 42 هکتار بوده است.
مدیرعامل شرکت شهرک های استان مرکزی گفت: زیر ساخت های لازم برای افزایش سرمایه گذاری در شهرک ها و نواحی صنعتی فراهم است و تلاش می شود برخی کمبودهای نیز رفع شود تا سرمایه گذاران با اطمینان در این مناطق مستقر شوند.
وی در خصوص زیر ساخت های شهرک و نواحی صنعتی خمین، گفت: کمبودهای برق، گاز و آب در شهرک صنعتی خمین در حال تامین است.
وی، مهمترین مشکل صنایع خمین را در حال حاضر برق بیان کرد و افزود: برای هر هکتار زمین نیاز به 250 کیلوولت برق است که برای هر شهرک 50 هکتاری 12 و نیم مگاوات برق نیاز است.
وی ادامه داد: این میزان در شهرک صنعتی خمین وجود ندارد اما در صورتی که سه مگاوات نیز تامین شود مشکل برق صنایع خمین رفع می شود.
آمره ادامه داد: با عنایت دولت، زمین با کمترین نرخ در کشور به سرمایه گذاران در شهرک های صنعتی واگذار می شود و هر متر زمین در این مناطق 200 هزار ریال و در نواحی صنعتی نصف این قیمت واگذار می شود که پایین ترین نرخ کشور است.
وی گفت: ناحیه صنعتی شهید سعیدی در شهابیه خمین مشکل تامین آب دارد که از خط انتقال طرح کوچری به خمین تامین می شود.
آمره بیان کرد: برای تامین آب ناحیه صنعتی شهید سعیدی شهابیه طراحی اولیه و خرید انشعابات انجام شده و به زودی این مشکل حل می شود.
وی، نیاز آب این ناحیه صنعتی را 10 لیتر در ثانیه بیان کرد و افزود: برای تامین این میزان آب نیاز به 20 میلیارد ریال اعتبار است که بخشی از آن از محل اعتبارات استانی تامین و بقیه نیز از منابع داخلی شرکت شهرک های استان تامین می شود.
آمره گفت: برای تامین برق ناحیه صنعتی شهید سعیدی خمین، پست 63 کیلوواتی با قول مساعد مسئولان مرتبط تا پایان امسال احداث می شود.
شهرستان خمین از توابع استان مرکزی دارای یک شهرک صنعتی و 2 ناحیه صنعتی است.
7277/ 6013/خبرنگار: افسانه آروند***انتشاردهنده:مژگان حیدری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.