محمد بهاروند روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: کارگران شرکت نورد و پروفیل ساوه 6 ماه حقوق معوق دارند که این امر موجب مشکلاتی برای این قشر و تجمع های اعتراض آمیز آرام در این شهرستان شده بود که بخشی از این معضلات با رایزنی و پیگیری مسئولان گره گشایی شد.
وی بیان کرد: همه تلاش ها برای حل مشکلات کارگران این واحد به کار گرفته شد و با پیگیری های شبانه روزی ضمن پرداخت بخشی از حقوق معوقه کارگران این شرکت، مقرر شد یک ماه حقوق و مزایا نیز تا 15 مهرماه امسال به حساب کارگران واریز شود.
بهاروند اظهار کرد: حقوق کارگران این شرکت در پایان هر ماه پرداخت می شودو معوقات این قشر نیز از دی ماه در کنار پرداختی هر ماه حقوق به تدریج جبران خواهد شد.
وی گفت: یکی از معضلات این واحد تولیدی کمبود مواد اولیه بود که در این راستا مواد اولیه وارد شرکت شده و کارگران مشغول کار هستند و در نشست اخیر نیز مقرر شده هر هفته پنج هزار تن مواد اولیه به این شرکت تزریق شود.
معاون استاندار مرکزی اضافه کرد: در خصوص بیمه کارگران نیز همکاری خوبی با این شرکت شده است و مصوب شد که لیست کارگران پروفیل ساوه با یک سوم پرداخت حق بیمه باشد.
بهاروند تصریح کرد: شرکت نورد پروفیل ساوه حدود 715 نیرو دارد و در مدت رکوداین شرکت 50 درصد از نیروها در محیط کاری حضور نداشتند اما هیچ کارگری اخراج نشد.
وی گفت: بحث بازنشستگی کارگران سخت و زیان آور این شرکت نیز حل شده و به زودی 40 نفر از آنان با همکاری بیمه بازنشسته می شوند.
شرکت خصوصی نورد و پروفیل ساوه در سال 1354 تاسیس شده و در زمینه ساخت لوله‌های صنعتی، پروفیل، قوطی و نبشی‌های فولادی فعالیت دارد.
ظرفیت تولید اسمی سالانه این شرکت 2 میلیون تن محصول است.
3005/6013/خبرنگار: معصومه صفری***انتشار دهنده:مژگان حیدری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.