سردار احمد حق طلب شامگاه چهارشنبه در نخستین همایش تجلیل از دبیران یادواره های شهدای استان مرکزی در سالن پیامبر اعظم (ص) استانداری افزود : امروز یادواره شهیدا تاثیرگذارترین حرکت فرهنگی کشور است که از سوی مجموعه سپاه، بسیج و نیروهای مسلح برگزار می شود.
وی ادامه داد: پارسال 20 هزار و 300 یادواره شهدا در سراسر کشور برگزار شد و آحاد مختلف جامعه به ویژه نسل جوان از خیرات و برکات آن بهره مند شدند.
رئیس سازمان حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس اظهار کرد: شهدا در جریان دفاع مقدس، انقلاب اسلامی را در برابر هجمه گسترده دشمنان بیمه کردند و اگر دفاع مقدس نبود، از انقلاب اسلامی اثری باقی نمی ماند.
سردار حق طلب بیان کرد: دفاع مقدس موجب ایجاد وحدت در بین ملت ایران شد و مردم با حضور گسترده در دفاع مقدس توانستند در مقابل رژیم تا دندان مسلح عراق، پیروز میدان نبرد باشند.
وی گفت: دشمنان امروز از ایثار، از خود گذشتگی و سلحشوری رزمندگان و مردم غیور ایران اسلامی، هراس و اضطراب دارند.
رئیس سازمان حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس بیان کرد: پیروزی در دفاع مقدس با بکارگیری سلاح های پیشرفته و تجهیزات نظامی مدرن به نتیجه نرسید بلکه با فرهنگ معنویت و تفکر ناب اسلامی به ثمر نشست.
وی اظهار کرد: بیش از 90 درصد از شهدای مدافع حرم متاهل هستند که دست کشیدن از اعضای خانواده برای آنان در سنین جوانی کار آسانی نیست.
فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی نیز در این یادواره گفت: جنگ تحمیلی بین ملت ایران، جنگ با دولت ها بود و 2 ابرقدرت برای نخستین بار در کنار هم برای مقابله با جمهوری اسلامی ایران متحد شدند.
سردارمحسن کریمی افزود: انقلاب اسلامی ایران الگویی برای همه بشریت به ویژه مستضعفان بود و دشمنان با آغاز جنگ تحمیلی کوشیدند از ترویج فرهنگ انقلاب اسلامی در سایر کشورها جلوگیری کنند.
وی اظهار کرد: ایمان، تقوی، معنویت و گذشت مجموعه عوامل تاثیرگذار در پیروزی ایران اسلامی در دفاع مقدس بود.
وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: در سال آتی کنگره بزرگ امام خمینی(ره) و همچنین نیمه دوم امسال در 12 شهرستان استان یادواره شهدای دفاع مقدس برگزار می شود.
استان مرکزی 6 هزار و 200 شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.
6991/3075/خبرنگار: معصومه ابراهیمی***انتشاردهنده: حسین مهدی زاده
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.