علی محمد غلامی در حاشیه آیین آغاز سال تحصیلی غنچه ها و شکوفه ها در گفت و گو با ایرنا افزود: 23 هزار دانش آموزان در پایه اول ابتدایی و 21 هزار و 300 نو آموزان نیز در پیش دبستانی استان امسال در یک هزار و 200 مرکز آموزشی تحصیل می کنند.
وی ادامه داد: چهار هزار و 540 کلاس درس در دوره ابتدایی در آموزش و پرورش استان مرکزی وجود دارد که از این تعداد 2 هزار کلاس نربوز به خدمات آموزشی به پایه اول است.
معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان مرکزی خاطر نشان کرد: 980 کلاس درس چند پایه برای تحصیل 2 تا پنج دانش آموز و 16 کلاس یک نفره در دوره ابتدایی این استان برای جلوگیری از بازماندگی کودکان از تحصیل و افزایش عدالت آموزشی در آموزش و پرورش استان وجود دارد.
رئیس آموزش و پرورش ناحیه 2 اراک نیز در این آیین گفت: امسال یک میلیون و 400 هزار دانش آموز پایه اول ابتدایی سال تحصیلی جدید را در مراکز آموزشی و مدارس آموزش و پرورش سطح کشور آغاز می کنند که سه هزار و 416 نفر آنان در آموزش و پرورش ناحیه 2 این شهرستان حضور دارند.
علی دربندی افزود: 134 واحد آموزشی در آموزش و پرورش ناحیه 2 اراک برای پذیرایی از دانش آموزان پایه اول ابتدایی در سال تحصیلی جدید آماده سازی، تعمیر و تجهیز شده است.
وی ادامه داد: آیین جشن شکوفه ها و غنچه ها هر سال با هدف آشنایی دانش آموزان پایه اول ابتدایی با فضای فیزیکی مدارس، قوانین و مقررات مدارس برگزار می شود.
227 هزار دانش آموز در 2269 مرکز آموزشی در استان مرکزی به تحصیل اشتغال دارند.
1955/6013/خبرنگار:مهدی عظیمی***انتشاردهنده:مژگان حیدری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.