سعید محمودی در گفت و گو با ایرنا افزود: به گزارش مرکز پایش آلاینده های هوا در استان مرکزی، غلظت ذرات معلق کمتر از 2 و نیم میکرون در هوای اراک در ساعت هشت صبح امروز (سه شنبه) به 49 میکروگرم بر متر مکعب رسید در حالیکه شاخص استاندارد سنجش این آلاینده 35 میکرو گرم بر متر مکعب است.
وی بیان کرد: شاخص کیفیت هوای اراک روز گذشته (دوشنبه) به 85 رسید که بیانگر کیفیت هوای سالم بود.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی ادامه داد: گروه های سنی حساس شامل کودکان، زنان باردار، سالمندان، بیماران قلبی ریوی و سخت درمان است که توصیه می شود این افراد در شرایط هوایی ناسالم از تردد در فضاهای باز خودداری کنند.
محمودی عنوان کرد: بر اساس پیش بینی هواشناسی استان مرکزی انباشت آلاینده های جوی در کلانشهر اراک تا پایان هفته ادامه دارد.
کلانشهر اراک با 520 هزار نفر جمعیت مرکزیت استان مرکزی را شامل می شود.
اراک به لحاظ اقلیمی از سه سمت با کوه محصور شده و از یک سمت نیز با تالاب کویری میقان همجوار است که دارای کانون ها و چشمه های غبار نمکی است و با کمترین وزش باد ریزگردها با منشا محلی قابلیت انتقال در هوای اراک را دارند و این به جز عوامل تهدید غبارهای وارداتی است که هرازگاهی این شهر را تهدید می کند.
کلانشهر اراک در سال جاری 27 روز ناسالم را در کارنامه خود داشته است.
اراک در لیست هشت کلانشهر آلوده کشور قرار دارد که در دولت های قبل 2 برنامه کاهش آلودگی هوا برای آن مصوب شده اما مفاد این برنامه ها به دلیل تخصیص ناقص اعتبارات و پیگیری های ناقص به طور کامل محقق نشده است.
3005/6013/خبرنگار: معصومه صفری*** انتشار دهنده:مژگان حیدری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.