به گزارش ایرنا، محمدرضا منصوری روز شنبه آیین تکریم بازنشستگان، از کارافتادگان نمونه تامین اجتماعی استان مرکزی در اراک افزود: با ایجاد این کارخانه علاوه بر ایجاد اشتغال برای این افراد در استان، به صورت غیر مستقیم برای 100 هزار کارگر ایرانی ایجاد اشتغال می شود.
وی میزان فروش کارخانه تولید خودرو رنو در ساوه را در صورت ایجاد، حدود 20 هزار میلیارد تومان عنوان کرد و ادامه داد: ایجاد این کارخانه حدود 2 هزار میلیارد تومان ارزش افزوده برای استان به همراه دارد که با تحقق این مهم، درآمد دهیاری ها تا 2 برابر افزایش می یابد.
نماینده مردم ساوه و زرندیه در خانه ملت، اجرای اصل 44 و خصوصی سازی را کلید توسعه و پیشرفت کشور دانست و گفت: با اجرای صحیح اصل 44 در خصوص واحدهای تولیدی زمینه حضور هرچه بیشتر محصولات داخلی در بازارهای داخلی و خارجی فراهم می شود.
وی ییاد آور شد: هم اکنون بیش از 40 میلیون جمعیت کارگری در سطح کشور وجود دارد که نیاز است با تدبیر مسئولان زمینه حضور هرچه بیشتر این افراد در جامعه فراهم شود.
نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی نیز درا ین نشست گفت: پرداخت بدهی دولت به تامین اجتماعی برای ارایه خدمات هرچه بهتر این سازمان به بیمه شدگان،بازنشستگان و مستمری بگیران این سازمان به عنوان مطالبه به حق مردم از جمله مسائلی است که همواره در دستور کار نمایندگان مجلس قرار دارد.
سید مهدی مقدسی افزود: سازمان تامین اجتماعی هم اکنون بیش از 100 هزار میلیارد تومان از دولت طلبکار است که با پرداخت این مطالبه قدم های مثبتی توسط این سازمان برای ارایه خدمات به بیمه شدگان برداشته می شود.
وی ادامه داد: پیگیری افزایش حقوق بازنشستگان از دیگر برنامه های نمایندگان مجلس شورای اسلامی است که تا پایان برنامه ششم توسعه باید تمهیدات لازم برای یکسان سازی حقوق بازنشسگان توسط دولت در این زمینه اندیشیده شود.
نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: با توجه به افزایش هزینه های درمان، تورم و خانواده بازنشستگان انتظار می رود برای کاهش مشکلات این قشر از جامعه حقوق بازنشستگان متناسب با تورم افزایش یابد.
مقدسی گفت: انتظار می رود با توجه به جمعیت 924 هزار نفری تحت پوشش تامین اجتماعی استان و رتبه پنجم استان در زمینه افراد تحت پوشش تامین اجتماعی در کشور، ارایه خدمات درمانی به بیمه شدگان، بازنشستگان و مستمری بگیران در استان ارتقا یابد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با تشکر از خدمات استاندار استان مرکزی افزود: با توجه انتقال استاندار کنونی به استان دیگر، انتخاب استاندار جدید از چهره های ملی، متعهد و آگاه و برخوردار از توانمندی بیشتر در این حوزه از انتظارات و خواسته های مجمع نمایندگان استان از وزیر کشور است.
نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: استاندار باید با برنامه های دولت که مردم به آنها رای داده اند همسو و هماهنگ بوده و به این برنامه ها اعتقاد داشته باشد.
دیگر نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی نیز در این آیین گفت: هم اینک به دلیل مشکلات معیشتی بخش عمده ای از بازنشستگان کشور بعد از بازنشستگی ناچار به اشتغال مجدد هستند که این مهم فرصت اشتغال را از جوانان گرفته است.
علی اکبر کریمی افزود: بازنشستگی دوره ای است که فرد باید در آرامش و آسایش و با برخورداری از حقوق مناسب بدون نیاز به اشتغال بتواند در کنار خانواده به آسودگی امرار معاش کند.
نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی گفت: در قانون برنامه ششم توسعه الزامی برای دولت تصویب شده که باید بررسی لازم برای برقراری عدالت در نظام پرداخت، رفع تبعیض، مناسب سازی پرداخت ها و بهره مندی بازنشستگان کشور و لشگری از خدمات مناسب را به انجام برساند.
وی ادامه داد: سازمان تامین اجتماعی یک سرمایه ارزشمند ملی است و نباید با تصمیماتی که خارج از منطق اقتصادی این سازمان است، تعادل منابع و مصارف آن بر هم بخورد و آینده این سازمان به خطر بیفتد.
کریمی افزود: هم اکنون سازمان تامین اجتماعی بیش از 120هزار میلیارد تومان از دولت مطالبه دارد و دولت باید سالانه بازپرداخت بخشی از این بدهی را در دستور کار قرار دهد، چرا که این سرمایه ملی متعلق به بیش از 40 میلیون نفر از مردم کشور است.
وی یاد آور شد: با توجه به وجود 924 هزار نفری افراد تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی احداث مجتمع های رفاهی و تفریحی برای بازنشستگان تامین اجتماعی در استان باید مورد توجه قرار گیرد.
مدیرکل تامین اجتماعی استان مرکزی در این نشست گفت: هم اکنون 925 هزار و 938 نفر معادل 64 و پنج دهم درصد از جمعیت استان تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار دارند که این استان از این نظر رتبه پنجم را در سطح کشور به خود اختصاص داده است.
محمد رضا بیدهندی افزود: 297 هزار و 865 نفر مجموع بیمه شدگان، 475 هزار و 735 نفر بیمه شدگان تبعی، 61 هزار و 903 نفر مستمری بگیر، 23 هزار و 267 نفر بازنشسته عادی، 15 هزار و 533 نفر بازنشستگان مشاغل سخت و زیان آور، سه هزار و 382 نفر کارافتاده و 15 هزار و 124 نفر تعداد بازماندگان از خدمات بیمه تامین اجتماعی استان مرکزی بهره مند می شوند.
وی ادامه داد: هم اکنون کل منابع بیمه ای استان مرکزی یک هزار و 129 میلیارد تومان و مصارف استان یک هزار و 228 میلیارد تومان است که این مهم نشان از افزایش پنج درصدی مصارف نسبت به منابع و درآمد های استان دارد.
مدیرکل تامین اجتماعی استان مرکزی گفت: طرح الکترونیکی کردن پرونده های تامین اجتماعی در حوزه درمان هم اکنون در 11 شعب اداره کل تامین اجتماعی این استان اجرا شده است که در هفت شعبه سطح استان پرونده بیمه شدگان الکترونیک شده است.
مدیر درمان تامین اجتماعی استان مرکزی نیز در این نشست گفت: بخش درمان تامین اجتماعی این استان با بهره مندی از سه بیمارستان ملکی در شهرستان های اراک، شازند و ساوه و هفت مرکز شبانه روزی و سرپایی پارا کلینیک ابن سینا، 6 مرکز در شهرستان های خمینی، دلیجان، محلات و ساوه به بیمه شدگان این صندوق خدمت رسانی می کند.
بابک عدلی افزود: پاراکلینیک ابن سینا روزانه با مراجعه 2 هزار و 500 نفر شلوغ ترین مرکز درمانی سرپایی در استان مرکزی است.
وی ادامه داد: بخش جدید بیمارستان شازند نیز ساخته شده و بخش مراقبت های ویژه این مرکز درمانی نیز در دست اقدام است.
دکتر عدلی گفت: در سفر هیات دولت به استان مرکزی در سال گذشته درمانگاه شهرستان خمین و دلیجان به بهره برداری رسید و عملیات اجرایی درمانگاه تفرش آغاز شد و پیش بینی می شود امسال این طرح به بهره برداری برسد.
رئیس کانون بازنشسگان استان مرکزی نیز در این آیین گفت: یک میلیارد و 800 میلیون تومان تسهیلات با سود چهار درصد در طول یک سال گذشته به بازنشستگان این استان پرداخت شده است.
علی رضا امیری افزود: بر اساس برنامه ریزی های انجام شده 650 نفر از بازنشستگان استان مرکزی امسال در قالب طرح کرامت به مشهر مقدس اعزام می شوند که 150 نفر انان تا کنون به این سفر معنوی اعزام و مابقی این افراد در 2 مرحله به مشهد اعزام می شوند.
وی ادامه داد: انجام بیمه تکمیلی و عمر 140 هزار نفر از بازنشستگان استان مرکزی در یک سال گذشته از دیگر اقدام های این کانون است.
رئیس کانون بازنشسگان استان مرکزی گفت: بازنشستگان و جامعه کارگری در انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری بیشترین رای را به دولت تدبیر و امید داشته اند و از دولت انتظار دارند در انتخاب رئیس سازمان تامین اجتماعی از افراد شایسته و کارآمد استفاده شود.
استان مرکزی سه بیمارستان تامین اجتماعی در اراک، ساوه و شازند و هفت درمانگاه فعال دارد.
هم اکنون 925 هزار و 938 نفر معادل 64 و پنج دهم درصد از جمعیت استان مرکزی تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار دارند که این استان از این نظر رتبه پنجم را در سطح کشور به خود اختصاص داده است.
1955/3075/خبرنگار:مهدی عظیمی**انتشاردهنده: حسین مهدی زاده
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.