محمد کردی روز سه شنبه درگفت و گو با ایرنا میانگین نرخ بیکاری کشور 12 و چهار دهم درصداعلام کرد و افزود: این شاخص در استان مرکزی هفت و سه دهم درصد و در دلیجان چهار درصد است.
وی اظهارکرد: دلیجان شهری صنعتی است که اولویت تامین نیروی کار را بر ساکنان بومی گذاشته اما به دلیل موقعیت جغرافیایی برای نیروهای مناطق و استان های همجوار نیز اشتغالزایی داشته است.
وی بیان کرد: چهار هزار نفر به جمعیت دلیجان طبق سرشماری سال 95 اضافه شده است که این مهم نشان از مهاجر پذیر بودن این منطقه دارد.
فرماندار دلیجان خاطرنشان کرد: این شهرستان قطب تولید عایق رطوبتی، الیاف شیشه ای و پلی استر کشور است و 398 واحد تولیدی در این زمینه در دلیجان فعالیت دارد.
کردی اظهار کرد: تنها در سال گذشته از محل سه درصد مالیات بر ارزش افزود یک هزار و 150 میلیارد ریال به شهرداری ها و دهیاری های دلیجان اختصاص یافت که این موضوع نشان دهنده وضعیت صنعتی دلیجان است.
کردی با تاکید بر اینکه دلیجان دارای توانمندی تولیدی و صادراتی متعددی است، افزود: 18 واحد صنعتی دردلیجان در زمینه صادرات کالا فعالیت دارند.
وی بیان کرد: الیاف پلی استر، عایق رطوبتی، سیمان، مرغ و فرش ماشینی از جمله مهمترین تولیدات صادراتی شهرستان را شامل می شود.
وی با بیان اینکه محصولات تولیدی دلیجان به 14 کشور صادر می شود، گفت: ترکیه، عراق، افغانستان، چین، تاجیکستان، بلژیک، امارات متحده عربی، بلغارستان، هلند، ارمنستان، امارت، قزاقستان، کره جنوبی و ترکمنستان کشورهای هدف صادراتی این شهرستان هستند.
دلیجان واقع در جنوب استان مرکزی دارای 50 هزار نفر جمعیت است که در مسیر شاهراه اصلی استان های جنوبی و شرقی با استان های شمالی و مرکز ایران قرار دارد.
7277/6013/ خبرنگار: افسانه آروند***انتشاردهنده:مژگان حیدری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.