به گزارش روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی، محمد تقی آبایی هزاوه افزود: شماری از زنان ایرانی در سال های ‌گذشته با مردان تبعه کشورهای دیگر ازدواج کرده‌اند و فرزندان آنان دارای اسناد هویتی معتبری نیست.
وی بیان کرد: فرزندان این افراد فاقد شناسنامه رسمی هستند و به صورت قانونی ازحقوق سایر همسالان بی بهره‌ مانده اند.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی ادامه داد: با پیگیری انجام شده، لایحه ای به دولت ارائه شد‌ که بر مبنای آن کودکان‌ حاصل ازدواج با تبعه غیرایرانی صاحب اسناد هویتی شوند.
آبایی هزاوه در خصوص نحوه ثبت نام در این طرح سرشماری، گفت: مادران ایرانی‌ که دارای همسر غیرایرانی هستند باید کد ملی خود را به شماره سامانه پیامکی 2000195 ارسال‌ کنند.
وی عنوان کرد: در گام دوم، کارشناسان تعاون، کار و رفاه اجتماعی با این زنان تماس گرفته و به صورت تلفنی اطلاعات لازم را جمع بندی می کنند.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی ادامه داد: برای شرکت در این سرشماری ضرورتی برای مراجعه به نهاد یا سازمانی نیست و تنها راه آن ارسال پیامک است.
آبایی هزاوه گفت: مردان غیرایرانی‌ که همسر ایرانی دارند، تابع مقررات خود هستند و این طرح تنها شامل فرزندان مادر ایرانی است.
وی اظهار کرد: در صورت صدور کارت هویتی، فرزندان این زنان می‌توانند از مزایای دفترچه بیمه درمانی و ثبت نام فرزندشان در مدرسه و سایر امکانات برخوردار شوند.
29 هزار و 650 نفر تبعه خارجی در شهرستانهای اراک، ساوه و دلیجان در استان مرکزی حضور و مجوز کار دارند.
3005/6913/خبرنگار: معصومه صفری***انتشار دهنده:مژگان حیدری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.