آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی در این پیام که نسخه ای از آن روز چهارشنبه به ایرنا ارسال شد، افزوده است: حملات وحشیانه به مردم مظلوم و بی دفاع روهینگیا قلب هر انسان با وجدان را به درد می آورد.
وی در این پیام ادامه داده است: جنایات افراطیون بودایی موجب شده هزاران انسان بی گناه، زن و مرد، پیر و جوان و کودک به آتش و خاک و خون کشیده شوند و این مردم مظلوم در سخت ترین شرایط زندگی، دارو، درمان و آب و غذا قرار گرفته و آواره شوند.
امام جمعه اراک در این پیام بیان کرده است: این جنایات موجب ننگ بشریت و حامیان آنها خواهد بود و تاریخ آن را فراموش نمی کند.
آیت الله دری نجف آبادی در این پیام تصریح کرده است: به مصداق «القسر لایدوم» خداوند خونهای مظلومان را از ستمکاران و جباران خواهد گرفت و البته انتقام الهی شدید و سخت خواهد بود.
وی ادامه داده است: در مورد این دست جنایات آنچه مایه تاسف و درد آور است این ست که این اقدامات با سانسور شدید رسانه ای مواجه و هیچکدام از مجامع به اصطلاح حقوق بشری اقدامات اساسی برای جلوگیری از این رفتار نشان نداده اند و این لکه ننگی برای مدعیان حقوق بشر و سازمان ملل و شورای امنیت خواهد بود.
نماینده ولی فقیه در استان مرکزی خاطر نشان کرده است: رژیم کودک کش صهیونیستی در نسل کشی مسلمانان سهیم شده و برای آنها تسلیحات پیشرفته ارسال می کند.
آیت الله دری نجف آبادی ادامه داده است: انتظار می رود مردم و ادیان مختلف با برخورداری از رفتار مسالمت آمیز از تجاوز به حقوق یکدیگر پرهیز کنند و مجامع بین المللی و دو لت جمهوری اسلامی ایران برای جلوگیری از این جنایات نمام ظرفیت های خود را به کار گیرند.
سخنگوی شورای روهینگیای اروپا (ERC) اعلام کرد که در حملات چند روز اخیر ارتش میانمار در استان آراکان، 2 الی سه هزار مسلمان کشته شدند.
1955/3075/خبرنگار:مهدی عظیمی**انتشاردهنده: حسین مهدی زاده
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.