به گزارش ایرنا، در این آیین از 17 شرکت تعاونی برتر در بخش های مختلف و فعالان در این بخش با اهدای لوح، تندیس و جایزه تقدیر به عمل آمد.
نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی در این آیین گفت: تعاون در قانون اساسی مورد توجه ویژه است و سهم این بخش در اقتصاد باید به ۲۵ درصد برسد.
سید مهدی مقدسی افزود: نمایندگان مجلس رسالت خود در رای اعتماد به وزرا به ویژه وزای اقتصادی را انجام دادند و امروز انتظار و توقع در حوزه مسائل اقتصادی افزایش یافته است.
وی اظهار کرد: موضوع اقتصاد دغدغه اساسی و اصلی مردم است و تیم اقتصادی و دولت دوازدهم باید در این راستا یک حرکت تحول آفرین انجام دهد.
نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: بندهای مختلف ۲۴گانه اقتصاد مقاومتی از جمله مبارزه با قاچاق کالا، اقتصاد دانش بنیان و تقویت بنیه صادرات از دیگر مواردی است که تیم اقتصادی دولت باید به آنها به صورت ویژه بپردازد.
مقدسی گفت: با گام های اساسی دولت ۵۰ درصد از قاچاق کالا در کشور کاهش یافت و انتظار می رود با استمرار این روند تولید ملی و اقتصاد کشور در جایگاه مناسبی قرار گیرد.
دیگر نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی هم در ادامه این آیین گفت: در روزهای اخیر اخبار خوشایندی در خصوص عزم و اراده تیم اقتصادی دولت برای ساماندهی نظام بانکی شنیده شد که امید است با جدیت دنبال شود.
علی اکبر کریمی افزود: نظام بانکی از گلوگاه های اصلی و اساسی تولید و کشور محسوب می شود و در واقع نبض تپنده اقتصاد کشور در گروی تقویت سیستم مالی و پولی است.
نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بالا بودن نرخ سود بانکی یکی از معضلات جدی است و دولت و تیم اقتصادی همه تلاش خود را برای کاهش این مهم به کار گرفته است.
کریمی گفت: فعالیت موسسات غیرمجاز نیز از دیگر معضلات جدی نظام اقتصادی است و در این راستا نیز گام های بلندی برداشته شده و بانک مرکزی متعهد شده تا پایان سال جاری تعیین تکلیف موسسات مالی را در دستور کار قرار دهد.
وی ادامه داد: از مجموع 500 هزار میلیارد تومان تسهیلات بانکیتنهاا 16 هزار میلیارد تومان به رونق تولید اختصاص یافته که این امر نیازمند بازنگری است.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی گفت: دوازدهمین جشنواره تعاونی های برتر با هدف توسعه و ترویج فرهنگ تعاون، معرفی توانمندی بخش تعاون و ارج نهادن به زحمات تعاونگران برگزار شده است.
محمد تقی آبایی هزاوه افزود: ارتقای جایگاه کمی و کیفی بخش تعاون، ترویج مشارکت جمعی و ایجاد رقابت سالم بین تعاونی ها از دیگر اهداف این جشنواره است.
وی بیان کرد: ۱۹۷ شرکت تعاونی برای رقابت در این جشنواره شرکت کردند که پس از داوری و بررسی های نهایی ۱۷ شرکت تعاونی در گرایش های مختلف به عنوان برترین های استانی انتخاب شدند.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی ادامه داد: از بین ۱۷ شرکت تعاونی برتر این استان نیز یک شرکت در یکی از روستاهای شهرستان خمین به عنوان تعاونی برتر ملی انتخاب شده است.
آبایی هزاوه اظهار کرد: این شرکت تعاونی با ۳۰۰ نفر عضو از اهالی روستا زمینه اشتغال پایدار را برای ۱۰۰ نفر ایجاد کرده است.
وی تصریح کرد: طرح تعاون روستا یکی از طرح های مهم و ایده های جدید در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است که پیش بینی شده با اجرای آن ۶۵ هزار شغل جدید در کشور ایجاد شود.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی اضافه کرد: طرح اشتغال فراگیر نیز در سه محور اجرایی می شود و با اجرای آن ۹۷۱ هزار شغل در کشور ایجاد می شود که سهم استان مرکزی در این بخش، ۱۲ هزار شغل است.
در پایان این آیین از 17 شرکت تعاونی برتر استان مرکزی و فعالان این بخش با اهدای لوح سپاس و هدایایی تقدیر شد.
2 هزار و 213 شرکت تعاونی فعال از ابتدای فعالیت این بخش در استان مرکزی با 893 هزار و 99 نفر عضو فعالیت می کنند.
از 11 تا 18 شهریورماه به عنوان هفته تعاون نامگذاری شده است.
3005/3075/خبرنگار: معصومه صفری***انتشار دهنده: حسین مهدی زاده
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.