به گزارش خبرآنلاین، مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی در این مراسم گفت: پلاک ماندگار سر در خانه استاد محمد رضا محتاط از مفاخر ادبی استان مرکزی به پاس تلاش سالیان این استاد فقید و در هفته دولت نصب شد.

سید محمد حسینی افزود: پلاک ماندگار طرحی ملی است که توسط سازمان میراث فرهنگی پیشنهاد و در سراسر کشور به اجرا در آمده است. در استان مرکزی نیز ده تن از مفاخر و هنرمندان برای اجرای این طرح معرفی شدند که استاد محمد رضا محتاط یکی از آنهاست.انتخاب وی به دلیل پژوهش و کتاب جامعه شناسی یا سیمای شهر اراک صورت گرفت که اولین پژوهش در تاریخ و فرهنگ مردم، زبان، اصطلاحات عامیانه و گویش های اراک شامل واژه ها، اشعار محلی، مثل ها، کنایات و.. و همچنین اکولوژی شهری، بوم شناسی و دموگرافی شهر اراک می شود و مهم ترین مرجع و ماخذ برای پژوهشگران در این زمینه به حساب می آید، صورت گرفت.
وی اظهار داشت : محتاط از مفاخر مهم استان است و آثار بیشماری در عمر 74 ساله خود تالیف کرده که از آن جمله می توان به سیمای اراک، نامداران اراک، نامنامه استان مرکزی در 11 جلد، جاذبه های ایرانگردی استان مرکزی و بررسی خط و الفبا در ایران اشاره کرد.
حسینی ادامه داد:.شناخت بزرگان هر استان می تواند باعث ایجاد روح امیدواری و تزریق روحیه تلاش در عرصه فرهنگی در جامعه استان شود و امیدواریم با اجرای این طرح و نصب پلاک ماندگار این استاد فقید گامی کوچک در راستای شناساندن مفاخر استان مرکزی به مردم برداشته شود و همچنین ادای دینی به مقام این مفاخر و هنرمندان انجام گیرد.
وی در پایان گفت: ده تن از چهره های شاخص فرهنگی، ادبی و هنری از سوی اداره کل میراث فرهنگی استان مرکزی به سازمان معرفی شده اند که امروز این طرح در مورد دو نفر از این مشاهیر و مفاخر اجرا می شود.
گفتنی است این مراسم در منزل استاد فقید محمدرضا محتاط و با حضور معاونت عمرانی استاندار، مدیر کل و معاونین میراث فرهنگی استان، جمعی از علاقه مندان و خانواده استاد برگزار شد.

 

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 731629
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.