به گزارش ایرنا، آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی روز چهارشنبه در کلاس درس اخلاق مدیران استان مرکزی افزود: حضور مردم در آئین های عزاداری حضرت سیدالشهدا (ع) دارای اجر اخروی است اما آنچه که جامعه ایران اسلامی را از هجمه و توطئه های فرهنگی دشمنان مصون می دارد، نهادینه کردن فرهنگ ناب عاشورا است که این مهم وظیفه اصلی روحانیان و مبلغان دینی است.
وی ادامه داد: آیین های محرم باید برپایه انتقال مفاهیم عمیق نهضت و پیام عاشورا و معرفی ابعاد قیام حسینی برگزار شود و از رفتارهای احساسی و یا خرافی پرهیز شود.
امام جمعه اراک بیان کرد: روحانیان و سخنرانان آیین های ماه محرم باید در این خصوص فعالیت ویژه داشته باشند و مردم را بیش از گذشته با گفتمان عاشورایی و مقوله امر به معروف و نهی از منکر آشنا کنند.
وی در خصوص هشتم شهریورماه و سالروز شهادت شهیدان رجایی و باهنر نیز گفت: شهیدان رجایی و باهنر الگوی بی بدلیلی در حکومت ایران اسلامی هستند که به واسطه علم و ایمان و توکل به خدا امور مملکت را با بصیرت دانش خود به پیش می بردند و دشمنان انقلاب توان مقابله علمی و عقلانی را با آنها نداشتد و به همین دلیل دست به ترور این دو شخصیت بزرگ و ارزشمند زدند.
نماینده ولی فقیه در استان مرکزی اظهار کرد: اعتقاد راسخ به ولایت، وجدان کاری و همنوع دوستی و در نظر گرفتن اینکه پست ها و مقام ها برای هیچ کس ماندگار نیست، می توان به شخصیت والای شهیدان رجایی و باهنر پی برد.
آیت الله دری نجف آبادی اضافه کرد: ایران اسلامی امروز بیشتر از هر روز دیگر نیازمند کار و تلاش شبانه روزی و رسیدگی به مشکلات مردم به خصوص رفع معضل بیکاری است، بنابراین دولتمردان باید فارغ از جناح بازی های سیاسی به دنبال افراد توانمند برای حل مشکلات مردم باشند.
وی اضافه کرد: اعضای شورای شهر نیز باید با دقت و بررسی کامل در انتخاب شهردار مناسب و خدمتگذار مردم بیش از گذشته اقدام کنند که ماموریتی مهم محسوب می شود.
3017/3075/ خبرنگار: مصطفی مجللی** انتشار دهنده: حسین مهدی زاده
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.