به گزارش ایرنا، آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی شامگاه سه شنبه در آیین بزرگداشت شهیدان رجایی و باهنر و هفته دولت در مسجد الزهرا(س) اراک، افزود: دولت دوازدهم باید خواسته های رهبر معظم انقلاب و مردم را فهرست بندی کرده و با تمام توان در راستای حل مشکلات گام بردارد.
وی ادامه داد: مردم مومن ایران اسلامی با وجود مشکلات اقتصادی و معیشتی در همه جریان های انقلابی حضور دشمن شکن و گسترده دارند و رئیس جمهوری و کابینه دولت دوازدهم نیز باید به پاس حماسه آفرینی های ملت، رسیدگی به خواسته های آنان را در دستور کار خویش قرار دهد.
امام جمعه اراک در ادامه سخنان خود با اشاره به عزل و نصب های احتمالی در بدنه وزارتخانه های مختلف به خصوص وزارت کشور گفت: وزرای و همه صاحب منصبان در بدنه دولت باید افراد توانمند در لایه های مختلف جامعه را شناسایی کرده و از این افراد در انتصابات خود استفاده کنند.
وی با بیان اینکه دولتمردان در واگذاری مسئولیت ها باید اهلیت افراد را در نظر داشته باشند، بیان کرد: بسیاری از مشکلات امروز جامعه ایران اسلامی به خصوص در بخش های اقتصادی و صنعتی به دلیل مدیریت ضعیف در این بخش ها است بنابراین تعهد و توانمندی باید ملاک دولتمردان در واگذاری مسئولیت ها باشد.
آیت الله دری نجف آبادی اعتقاد راسخ به موازین دین مبین اسلام، تعهد در برابر آرمان های امام راحل و شهدا و منویات رهبر معظم انقلاب از دیگر مواردی است که دولتمردان باید در واگذاری مسئولیت ها به افراد مورد توجه قرار دهند.
وی تاکید کرد: اعضای شوراهای اسلامی شهر نیز نباید خود را زیر دین فرد و یا حزب خاصی بدانند، چرا که ملت با حضور گسترده در پای صندوق های رای به آنها عزت و در عین حال فرصت خدمتگذاری دادند و آنان نیز باید با انتخاب شهرداری توانمند، متخصص و معتقد به آرمان های نظام اسلامی و خون مقدس شهدا تکلیف خود را به مردم ادا کنند.
نماینده ولی فقیه در ادامه سخنان خود شهیدان رجایی و باهنر را الگو ها و اسوه های ماندگار درتاریخ میهن اسلامی دانست و گفت: این شهیدان والامقام برخواسته از بطن جامعه رنج کشیده و آشنا با مشکلات مردم همراه با کابینه ای دلسوز و همدل با تلاش صادقانه ، خدماتی بی منت را برای مردم آغاز کردند.
وی، اخلاص، ساده زیستی و کار برای جلب رضایت خدا را از ویژگی های رفتاری شهیدان رجایی و باهنر دانست و گفت: رفتار و منش این 2 شهید والامقام باید الگوی رفتاری همه مسئولان باشد.
هشتم شهریور 1360 انفجاری در دفتر نخست وزیری ایران صورت گرفت که در آن محمد علی رجایی رئیس جمهور و محمدجواد باهنر نخست وزیر به درجه رفیع شهادت نائل آمدند.
دوم تا هشتم شهریور هر سال با عنوان هفته دولت نامگذاری شده است.
3017/6013/خبرنگار: مصطفی مجللی***انتشاردهنده:مژگان حیدری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.