محمد رنجبر عصر روز سه شنبه در حاشیه نمایشگاه توانمندی های بخش تعاون استان مرکزی در اراک در گفت و گو با ایرنا افزود: کمتر از 2 درصد پرونده های مذکور ابطال شده و بقیه در این مراکز به نتیجه رسیده است.
وی بیان کرد: بحث داوری اتاق های تعاون با جدیت دنبال شده و نمایندگی این مراکز در تمام استان های کشور دایر است اما، تاکنون هشت مرکز به صورت رسمی افتتاح شده است.
رئیس مرکز داروی اتاق تعاون ایران ادامه داد: مراکز داوری اتاق تعاون کشور وظیفه رسیدگی به حل اختلاف شرکت های تعاونی و اعضای آنان را برعهده دارد و در این مراکز از قضات بازنشسته، وکلای دادگستری و اساتید دانشگاهی آشنا به قوانین تعاون بهره گیری می شود.
رنجبر اظهار کرد: پرونده های واصله به این اتاق ها در یک هیات سه نفره، که 2 نفر آنان توسط طرفین انتخاب می شوند مورد ارزیابی و رسیدگی قرار می گیرد.
رئیس مرکز داوری اتاق تعاون ایران افزود: داوری در این اتاق ها راه کوتاه تری نسبت به دستگاه قضایی دارد و آرای داوران در مراکز داوری اتاق های تعاون معادل آرای دادگاه است.
نمایشگاه توانمندی های بخش تعاون استان مرکزی تا 10 شهریورماه جاری به مدت سه روز از ساعت 16 تا 22 در محل دایمی نمایشگاه های بین المللی استان مرکزی جریان دارد.
2 هزار و 213 شرکت تعاونی فعال با 893 هزار و 99 نفر عضو در استان مرکزی وجود دارد.
3005/6013/ خبرنگار: معصومه صفری*** انتشار دهنده:مژگان حیدری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.