به گزارش ایرنا، مجتبی عالیخانی روز سه شنبه درجمع خبرنگاران افزود: شرکت دانه ‌بندی همیاران، متشکل از سهامدارانی چون سازمان همیاری، پنج شهرداری شازند، مهاجران، توره، آستانه، هندودر، و دهیاری های شازند و جزنق است.
وی گفت: مرحله اول این طرح شامل کارگاه تولید شن و ماسه در زمینی به مساحت پنج هکتار در سال های گذشته به بهره‌برداری رسیده و مشغول به فعالیت است.
وی افزود: طرح توسعه این شرکت در زمینی به مساحت هشت هکتار در سال گذشته مصوب و اقدامات لازم برای اجرایی شدن آن در دستور کار قرار گرفت.
مدیر عامل سازمان همیاری شهرداری‌های استان مرکزی گفت: واگذاری زمین مورد نیاز این طرح از سوی جهاد کشاورزی انجام شده و زمین در اختیار شرکت قرار گرفته است.
عالیخانی، ظرفیت کارخانه آسفالت را تولید 180 تن آسفالت در ساعت عنوان کرد و ادامه داد: این کارخانه به عنوان یکی از واحدهای فعال کیفی آسفالت در سطح استان مرکزی آغاز به کار کرده است و تامین بخشی از آسفالت مورد نیاز استان را بر عهده دارد.
وی اظهار کرد: این طرح در 13 هکتار زمین راه اندازی شده که پنج هکتار برای کارخانه آسفالت و هشت هکتار برای کارخانه تولید قطعات بتنی پیش‌بینی شده است.
مدیرعامل سازمان همیاری شهرداری‌های استان مرکزی، تجمیع سرمایه های پراکنده شهرداری های استان را از مهم‌ترین اهداف این طرح برشمرد و گفت: این طرح برای اولین بار با مشارکت شهرداری شازند اجرایی شده است.
عالیخانی افزود: کاهش آلودگی هوا و رعایت مباحث زیست محیطی از مزیت‌های این طرح به شمار می رود.
وی اظهار کرد: این کارخانه به طور کامل مطابق با استانداردهای بین‌المللی است و نمونه آن توسط شرکت سازنده کارخانه آسفالت در سطح تعدادی از شهرها و کشورهای همسایه اجرا شده است.
عالیخانی گفت: با اجرای این طرح بهترین و با کیفیت ترین و ارزان‌ترین آسفالت در اختیار شهرداری های استان مرکزی قرار می گیرد، چرا که کیفیت تولیدات این کارخانه تضمین شده است.
وی بیان داشت: این طرح نمونه یک کار مشارکتی و همکاری مشترک است، هرگونه سودآوری به خود شهرداری ها و دهیاری ها بر می گردد.
وی توضیح داد: مرحله دوم سرمایه گذاری این طرح شامل کارخانه تامین قطعات بتنی است، که تعاونی دهیاری های شازند در طرح توسعه این پروژه اعلام آمادگی کرده و مشارکت دارند.
مدیرعامل سازمان همیاری شهرداری‌های استان مرکزی گفت: بازاریابی برای تولیدات این شرکت در شهرداری‌ها و دهیاری های سطح استان و حتی کشور انجام شده است و در عرضه محصولات این شرکت محدودیتی وجود ندارد، به جز شهرداری ها و دهیاری ها ارگان هایی نظیر راه شهرسازی و شرکت های بخش خصوصی نیز می توانند ازاین ظرفیت استفاده کنند.
عالیخانی گفت: کارخانه آسفالت به صورت تمام اتوماتیک فعالیت تولیدی دارد و برای 15 نفر اشتغال مستقیم فراهم کرده که با اجرای طرح کارخانه تولید قطعات بتنی نیز حداقل 15 نفر اشتغال مستقیم ایجاد می شود.
وی افزود: به منظور بهبود کیفیت مبلمان شهری و فضای سبز و مدیریت شهری، شهرداری های استان باید از توان سازمان همیاری شهرداری های استان استفاده کنند.
مدیرعامل سازمان همیاری شهرداری‌های استان مرکزی ادامه داد: این طرح در راستای اقتصاد مقاومتی است و پیرو سیاست های مد نظر مقام معظم رهبری به اجرایی شده است.
عالیخانی افزود: با توجه به روی کار آمدن شورای پنجم شهر و روستا و تغییرات در حوزه مدیریت شهری و شهرداری های جدید استان، شهرداران به این باور برسند که سازمان همیاری شهرداری های استان مرکزی می تواند به عنوان یک بازوی پر توان و به اجرای پروژه های شهری داشته باشد.
استان مرکزی با 12 شهرستان و یک میلیون و 414 هزار نفر جمعیت، یکی از قطب های مهم کشور محسوب می شود.
6991/6013/خبرنگار: معصومه ابراهیمی***انتشاردهنده:مژگان حیدری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.