به گزارش ایرنا، سید حمید کلانتری عصر روزسه شنبه در حاشیه آیین افتتاح مرکز داوری اتاق تعاون استان مرکزی در اراک در گفت و گو با ایرنا افزود: در این مدت صادرات تعاونی های کشور از 980 میلیون دلار به بیش از 2 میلیارد دلار رسیده که آمارها بیانگر آن است که زمینه برای کار بیشتر وجود دارد.
وی بیان کرد: توسعه صادرات شرکت های تعاونی در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با جدیت دنبال می شود.
معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در امور تعاونی ها ادامه داد: در هفته تعاون امسال 100 شرکت تعاونی برتر صادراتی کشور شناسایی و معرفی می شوند که این مهم نقش موثری در افزایش رقابت بین شرکت های تعاونی دارد.
کلانتری گفت: تعاونی ها زمانی می توانند موفق عمل کنند که بازار فروش داشته باشند و تشکیل تعاونی های تخصصی بازار فروش امری ضروری است.
معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در امور تعاونی ها در آیین افتتاح مرکز داوری اتاق تعاون استان مرکزی نیز گفت: حفظ سلامت، پاکدستی، اخلاق و سرمایه اجتماعی در شرکت های تعاونی از اهمیت ویژه ای برخوردار است.
کلانتری افزود: مراکز داوری به منظور حل اختلاف ها در بخش تعاون شکل گرفته و اگر اتاق تعاون در سطح کشور به این مهم خوب بپردازد، اقدامی بزرگ صورت می گیرد.
وی بیان کرد: خانواده تعاون بزرگ است و نیم میلیون نفر مدیرعامل و عضو هیات مدیره در شرکت های تعاونی کشور هستند.
معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در امور تعاونی ها ادامه داد: اختلاف در هر جا وجود دارد و اگر به این مهم پرداخته نشود مشکلات روز به روز افزایش می یابد که انتظار است اتاق های تعاون کشور از ظرفیت مرکز داوری به نحو مطلوب بهره ببرند.
کلانتری عنوان کرد: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به دنبال تشکیل یک هزار تعاون در قالب طرح تعاون روستا در کشور است و این اقدام از هفته تعاون امسال آغاز می شود.
معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اضافه کرد: این تعاونی ها با هدف گسترش اشتغال و تقویت تعاون در محیط های روستایی ایجاد می شود و دولت و صندوق توسعه ملی در این راستا یک و نیم میلیارد دلار در نظر گرفته است.
کلانتری تصریح کرد: آیین نامه های این طرح تهیه شده و با جدیت دنبال می شود.
2 هزار و 213 شرکت تعاونی فعال در استان مرکزی با 893 هزار 99 نفر عضو وجود دارد.
3005/6013/خبرنگار: معصومه صفری***انتشار دهنده:مژگان حیدری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.