به گزارش خبرآنلاین استان مرکزی، مدیر کل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری مرکزی با اعلام این خبر ادامه داد: طبق ارزیابی که از سوی سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور صورت گرفته و در مردادماه امسال ابلاغ شده است ، دفتر امور شهری و شوراهای استانداری مرکزی به عنوان اداره کل برتر کشوری در ثبت عملکرد بودجه سال ۹۵ در سامانه شهرداری های کشور انتخاب و معرفی شده است .
حسن قربانی بیان کرد: از مجموع ۳۸۰۰ میلیارد تومان اعتبارات عمرانی شهرداری های استان در سال گذشته حدود ۷۵ درصد از آن صرف امور عمرانی و تنها ۲۵ درصد در بخش جاری هزینه شده است.
وی ادامه داد: این اعتبارات همواره از طریق ارزش افزوده ، کمک های دولتی و درآمدهای مردمی تامین می شوند و بحث وابستگی درآمدهای شهرداری ها به منابع ناپایدار و عدم اتخاذ راهکاری برای حل این مشکل ، همچنان یک مسئله ی مهم و اساسی است.
قربانی تاکید کرد: برای آنکه سبب بهبود عملکرد مدیریت شهری در استان مرکزی شویم لازم است شهرداری ها به مبحث ایجاد و تامین درآمدهای پایدار شهری توجه ویژه داشته باشند که خوشبختانه در همین راستا ، سال گذشته بالغ بر ۱۱۳۴ میلیارد تومان سرمایه گذاری مشارکتی انجام و اقدامات بسزایی صورت گرفت تا پروژه های عمرانی در شهرهای اراک، خمین، ساوه ، محلات و فرمهین اجرایی و عملیاتی شوند.
مدیر کل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری مرکزی در ادامه ضمن تبریک آغاز به کار شوراهای دوره پنجم از اول شهریورماه بیان کرد: شوراها با دارا بودن ماهیتی مردمی و نشأت گرفته از آرای مردم ، می توانند نقش بسزایی در تداوم و پیشرفت حرکت رو به رشد این نظام الهی و مردمی داشته باشند و همچنین نهاد شورا بیانگر کوشش و روح مشارکت جمعی مردم در همه شئون زندگی و ساختن شهری برخوردار از ویژگی های زیستی مطلوب برای خود و دیگران است.
وی ابراز امیدواری نمود اعضای شوراهای پنجم با درنظر داشتن تجربه های مدیریتی گذشته و نتایج حاصل از آن و بهره گیری از خرد جمعی و اندیشه صاحبنظران و تعامل با دستگاه های اجرایی حوزه مدیریت شهری ، در پیشبرد برنامه هایی که در معرض رأی مردم گذارده و تأیید آنان را گرفته اند و با توجه به تکلیف حقوقی و اخلاقی سنگینی که در جهت اعتلا و آبادانی شهری بر عهده دارند در فرصت چهارساله با عملکرد مناسب جوابی شایسته به اعتماد مردم بدهند.

 

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 728388
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.