به گزارش ایرنا، از مجموعه طرح های بهره برداری شده امروز هشت طرح آبرسانی روستایی، 28 طرح عمرانی، 9 طرح کشاورزی، پنج طرح بهداشتی و درمانی و بقیه خدماتی است که برای اجرا و تکمیل آن ها در مجموع 641 میلیارد و 630 میلیون ریال سرمایه گذاری شده است.
با بهره برداری از این طرح ها 56 فرصت شغلی جدید در این شهرستان فراهم شده است.
بهره برداری از بزرگترین تصفیه خانه آب آشامیدنی در استان مرکزی در خمین از جمله طرح های راه اندازی شده امروز در خمین است که این تصفیه خانه از جمله طرح های جانبی خط انتقال آب از سد کوچری به خمین می باشد.
اجرای عملیات انتقال آب از سد کوچری به خمین توسط بخش خصوصی از اواخر سال 92 آغاز و تابستان سال گذشته وارد خمین شد و با اجرای آن 182 لیتر آب برای بخش صنعت و آشامیدنی وارد مدار شبکه آب این شهرستان شد و با اتصال شبکه آب به سامانه انتقال آب سد کوچری مشکل کمبود آب آشامیدنی و صنایع این شهرستان تا 20سال آینده حل شد.
با افتتاح و آغاز به کار این تصفیه خانه، علاوه بر آب شهری 10 تا 14 روستای آبرسانی می شود و از این خط انتقال آب آشامیدنی سالم و تصفیه شده بهره مندمی شوند.
برای تصفیه خانه خط انتقال آب از سد کوچری 2 مخزن آب پاک به گنجایش هر یک 2 هزار و 500 متر مکعب، حوضچه دبی سنج، حوضچه ورودی، ساختمان برق و کلرزنی نصب و ساخته شده است.
برای این طرح زیر بنایی در مجموع 500 میلیارد ریال هزینه شده است.
بهره برداری از هشت طرح آبرسانی در روستاهای دهنو، امامزاده خشتیجان، رشیدآباد، سیان علیا، عاشقه ، شهابیه ، قاسم آباد و برفیان نیز از دیگر طرح های خمین بود.
با بهره برداری از این طرح های ابرسانی 2 هزار و 15 خانوار از آب آشامیدنی سالم بهره مند شدند.
پنج طرح بهداشتی نیز شامل محل زیست پزشک در روستاهای دهنو، چهارچشمه، فرنق، خانه بهداشتی روستای ازنوجان و پایگاه سلامت شهید پاکروان با زیر بنای 650 متر مربع به بهره برداری رسید که برای ساخت و تکمیل آن ها 81در مجموع میلیارد و 280 میلیون ریال اعتبار هزینه شده است.
سالن ورزشی چند منظوره شهدای شهابیه نیز که نخستین سالن ورزشی خیرساز استان مرکزی است به همت خیران این روستای در مساحت یک هزار و 450 متر مربع در 2 طبقه با کاربری رشته های ورزشی توپی و وزنی راه اندازی شد.
برای این سالن ورزشی 9 میلیارد ریال اعتبار هزینه شده که پنج میلیارد ریال آن از محل اعتبارات استانی و بقیه با مشارکت خیران ( بانک آینده ) انجام شده است.
یک مرکز ترک اعتیاد میان مدت نیز در خمین به بهره برداری رسید که ظرفیت اسمی این مرکز شبانه روزی 50 نفر است و خدمات ترک اعتیاد به روش پرهیزمدار بدون دارو و درمان با متادون به معتادان پرخطر و متجاهر ارائه می دهد.

***رضایت مندی مردم از خدمات درمانی افتخارات دولت است
معاون سیاسی ،امنیتی و اجتماعی استانداری استان مرکزی در آیین بهره برداری از طرح های بهداشتی و درمانی گفت: رضایتمندی مردم از خدمات درمانی و بهداشتی از افتخارات دولت تدبیر و امید است که با اجرای هدفمند برنامه تحول سلامت حاصل شده است.
شکرالله حسن بیگی افزود: خدماتی که به مردم در حوزه بهداشت و درمان ارائه می شود قابل مقایسه با دولتهای پیشین نیست و در سایه اجرای این برنامه و مشارکت خیران شاخص های درمانی و بهداشتی استان روبه افزایش است.
وی با بیان این که اعتبارات قطره چکانی دولتی برای ساخت بیمارستان و مراکز درمانی جوابگو نیست، افزود: خیران با مشارکت مالی خود یاریگر دولت برای ارتقای شاخص های آموزشی و درمانی هستند.
وی افزود: کمک های خیران مدرسه ساز سه برابر اعتبارات دولتی است که این امر نشان از مشارکت بالای خیران این استان در ساخت طرح های آموزشی می دهد.
سرپرست دانشکده علوم پزشکی خمین نیز در این آیین گفت: بزرگترین طرح اجتماعی دولت تدبیر و امید برنامه تحول نظام سلامت بود که با دستان توانمند دولت یازدهم اجرا و باعث بهبود درمان و امکانات بهداشتی و درمانی شد.
دکتر جواد جواهری افزود: در راستای اجرای این برنامه 11 پروژه بهداشتی و درمانی با مساحت سه هزار و 500 متر مربع با اعتبار 75 میلیارد ریال در این شهرستان اجرا شد.
وی بیان کرد: 2 هزار متر مربع از بناهای بهداشتی و درمانی نیز با اعتبار 35 میلیارد ریال تعمیر و نوسازی شد.
وی اظهارکرد: در مجموع با اجرای برنامه تحول نظام سلامت 200 میلیارد ریال اعتبار برای ارتقای شاخصهای درمانی خمین هزینه شد.

***عزت و اقتدار ایران اسلامی مرهون جانفشانی شهدا است
معاون سیاسی و امنیتی استانداری مرکزی گفت: عزت و اقتدار ایران اسلامی مرهون جانفشانی شهدا و صبر و مقاومت خانواده شهدا است.
شکرالله حسن بیگی در دیدار با خانواده شهید عبدلله مسلمی افزود: اگر مسئولان عالی رتبه کشور با اقتدار در برابر ابرقدرت ها می ایستند و حرف برای گفتن دارند به خاطر ایثارگری ها ، جانفشانی ها و خون شهداست.
وی ادامه داد: جوانان برومند این مرز و بوم با الگو گرفتن از سالار شهیدان و حضرت علی اکبر با اخلاص، شجاعت و توکل بر خداوند بر دشمنان پیروز شدند و همه توطئه های دشمنان را علیه ایران اسلامی خنثی کردند.
وی اظهارکرد: افتخارات ایران اسلامی مرهون رشادت ها و ایثارگری های شهدا، جانبازان و آزادگان در طول دوران دفاع مقدس و پیروزی انقلاب اسلامی است و همه قدردان این از خودگذشتگی های هستیم.
معاون سیاسی ،امنیتی و اجتماعی استاندار مرکزی و هیات همراه در سفر به خمین با خانواده شهید عبدالله مسلمی دیدار و با حضور در گلزار شهدای خمین نسبت به مقام شامخ شهیدان ادای احترام کردند.
شهید عبدالله مسلمی متولد سال 1341 است که در سال 62 در کردستان به درجه رفیع شهادت نائل آمد.
شهرستان خمین از توابع استان مرکزی دارای یک هزار شهید، 2 هزار و 500 جانباز و 90 ازاده است.
7277/ 6013/خبرنگار: افسانه آروند***انتشاردهنده:مژگان حیدری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.