به گزارش ایرنا، آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی روز یکشنبه در جمع نمایندگان اصناف شهرستان اراک در محل دفتر نماینده ولی فقیه در این استان، افزود: تکالیف کلان اقتصادی نیازمند مشارکت هدفمند و آگاهانه تمامی لایه های جامعه دارد و حوزه اصناف با گام های آگاهانه باید در حمایت از تولید داخل و کاهش عرضه کالاهای خارجی نقش افرینی کنند.
وی گفت: اصنافی که در بخش پوشاک فعالیت می کنند باید با تولیدات رقابت پذیر، ضمن مقابله با واردات پوشاک خارجی به خصوص ترکیه ای در راستای احیای فرهنگ پوشش اسلامی نیز گام بردارند.
امام جمعه اراک بیان کرد: محل کسب اصناف و بازاریان، سنگر جهاد فرهنگی و اقتصادی محسوب می شود و شاغلان حوزه بازار نقش مهمی در ایجاد تمدن نوین اسلامی در این بخش دارند.
وی در تشریح جریان پیروزی انقلاب اسلامی نیز گفت: نخستین گروهی که به ندای امام راحل و نهضت انقلاب اسلامی در سال 1342 لبیک گفتند، اصناف و بازاریان بودند، بنابراین این قشر از جامعه امروز نیز باید به ندای مقام معظم لبیک گفته و با تمام وجود در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی تلاش کنند.
نماینده ولی فقیه در استان مرکزی با بیان اینکه اشتغال مولد در بخش اصناف در صورت احیای رابطه استاد شاگردی ایجاد می شود، اظهار کرد: در صورتی که هر یک از کسبه یک فرصت شغلی برای جوانان ایجاد کند، درصد قابل توجهی از مشکلات بیکاری حل می شود.
وی بیان کرد: مسئولان و دولتمردان باید با حمایت از اصناف از طریق ارائه تسهیلات و خدمات رسانی ارزان قیمت ایجاد اشتغال پایدار و ارتقای سطح معیشتی اقشار محروم جامعه را در دستور کار قرار دهند.
آیت الله دری نجف آبادی با بیان اینکه فعالیت اصناف باید از خرید و فروش صرف به تولید تغییر کند، بیان کرد: خرید و فروش نمی تواند نقش مهمی در بالا بردن نرخ بهره وری و ارزش افزوده داشته باشد بنابراین رویکرد اصناف باید به سمت و سوی تولیدات با کیفیت حرکت کند.
وی، راه اندازی صندوق قرض الحسنه اصناف و برگزاری دوره های مختلف آموزشی و همچنین نیازسنجی روز جامعه را از دیگر عوامل تاثیر گذار در موفقیت اصناف عنوان کرد.
رئیس اتاق اصناف مرکز استان مرکزی نیز در نشست گفت: بیش از 60 هزار واحد صنفی در نقاط مختلف استان مرکزی فعالیت می کنند که از این تعداد 11 هزار واحد در بخش تولید فعالیت دارند.
جمشید زند افزود: ایجاد هر وقعیت شغلی در واحد های صنعتی بیش سه میلیارد ریال سرمایه نیاز دارد در صورتی که راه اندازی یک واحد صنفی و اشتغالزایی در این زمینه از 300 میلیون تا یک میلیارد ریال سرمایه گذاری نیاز دارد.
اصناف شهرستان اراک زیر نظر 47 اتحادیه صنفی فعالیت می کنند.
3017/ 6013/خبرنگار: مصطفی مجللی***انتشاردهنده:مژگان حیدری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.