به گزارش ایرنا، علی اکبر کریمی روز شنبه در همایش روز کارمند و گرامیداشت هفته دولت در محل سالن اجتماعات شرکت خطوط و لوله استان مرکزی در اراک، افزود: احکام مختلفی در برنامه ششم توسعه به تصویب نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی رسید که در صورت تحقق این احکام از سوی دولت، تغییرات چشمگیری در بدنه اجرایی کشور و حتی قوای سه گانه اتفاق می فتد.
وی ادامه داد: بر اساس ماده 28 برنامه ششم توسعه کوچک سازی دولت، حذف یا ادغام دستگاه های غیر ضروری از موضوعاتیست که در دستور کار دولت است به طوری که در پنج سال آینده باید 15 درصد و در سال اول نیز پنج درصد از اهداف این ماده عملیاتی شود.
نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: لایحه مدیریت متمرکز شهری از لوایحی است که بیش از 15 سال بین دولت و مجلس دست به دست می شود و بر اساس این لایحه بیش از 20 وظیفه دولت به شهرداری ها و دهیاری ها باید واگذار شود اما ،دولت ها تا کنون از تصویب این لایحه سرباز زده اند در صورتی که صفر تا 100 این لایحه به نفع دولت است.
وی با بیان اینکه نظام اداری کشور در قوای سه گانه شرایط مطلوبی ندارد، بیان کرد: دریافت حقوق ها و پاداش های نجومی از سوی برخی از مدیران اعتماد عمومی را خدشه دار کرده است و شفاف سازی و فعالیت مدیران دستگاه های مختلف در اتاق های شیشه ای تنها راه احیای اعتماد عمومی در جامعه است که مسئولان قوای سه گانه باید به آن توجه ویژه داشته باشند.
کریمی اضافه کرد: بر اساس ماده 29 برنامه ششم توسعه، دولت وظیفه دارد که در سال اول برنامه نسبت به ثبت سامانه حقوق و مزایای کارکنان به خصوص مدیران خود اقدام کند که این مهم حداکثر باید تا پایان امسال عملیاتی شود.
وی ادامه داد: شفاف سازی در نظام اداری کشور از حقوق حقه مردم است و حقوق و مزایای کارکنان قوای سه گانه از محل مالیاتی است که مردم پرداخت می کنند بنابراین مردم حق دارند که بدانند مالیات های پرداختی آنان در چه مسیری هزینه می شود.
نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: بدنه اصلی دولت از افرادی پاکدست و خداشناس تشکیل شده است اما، وجود برخی افراد فاسد در تعداد معدودی از دستگاه های اجرایی باعث بد نام شدن دولت می شود که دولتمردان باید نسبت به این مهم رسیدگی کرده و با نظارت های شبانه روزی بر عملکرد دستگاه های مختلف نسبت به سلامت اداری و احیای اعتماد عمومی در جامعه گام بردارند.
وی گفت: بیش از 90 درصد درآمدهای کشور صرف هزینه های جاری دولت ها می شود و تنها 10 درصد برای انجام امور عمرانی تخصیص می یابد بنابراین دولت دوازدهم باید نسبت به اصلاح نظام اداری کشور با عملیاتی کردن برنامه ششم توسعه گام های محکمی بردارد.
کریمی بیان کرد: انتظار می رود در دولت دوازدهم روند انتصاب مدیران در دستگاه های اجرایی استان مرکزی شایسته سالار و تخصص گرا باشد تا مدیران تکیه زننده بر مسند های استان بتوانند گام های جدی در اهداف توسعه محور بردارند.
نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی عدالتخواهی و ساده زیستی شهیدان رجایی و باهنر را رمز ماندگاری نام و خاطره این دو شهید دانست و گفت: رفتارها و خدمات صادقانه آن دو شهید بزرگوار پس از گذشت بیش از سال همچنان در دل مردم ولایتمدار زنده است و این رفتار باید در بین تمام مسئولان نهادینه شود.
چهارم شهریور روز کارمند و دوم تا هشتم شهریور ماه نیز با عنوان هفته دولت نامگذاری شده است.
3017/6013/ خبرنگار: مصطفی مجللی***انتشاردهنده:مژگان حیدری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.