به گزارش ایرنا، مجید عسگری افزود: در بازدیدهای میدانی و شنیدن اظهارات بومیان منطقه وجود پشه ها در زندگی روستائیان حاشیه تالاب میقان اراک به ویژه روستاهای شهرجرد و مبارک آباد اختلال ایجاد کرده و نه تنها جمعیت انسانی که بخشی از دام ها را نیز متاثر شده است و باید اقدامات کوتاه، میان و بلندمدت هدفمند در شناسایی منشاء مشکل و اقدامات اساسی در حل آن صورت بگیرد.
وی توضیح داد: خبرگزاری ایرنا در مسئله شناسی و انعکاس معضل مردم این منطقه و به مراجع ذیربط به خوبی عمل کرده و اینک وقت آن است که دستگاه های متولی در زنجیره وظایف و شناسایی خلاها پای کار بیایند و محیط زیست و حوزه آب و فاضلاب گزارش کارشناسی، جامع و مصوری را برای تصمیم سازی توسط مقام ارشد استان تدارک ببینند.
مدیرعامل پدافند غیرعامل استانداری استان مرکزی اظهار کرد: در کوتاه مدت با توجه به شرایط مردم نیاز است در انجام اقدامات لازم مقابله ای توسط دستگاه های متولی تسریع شود.
عسگری گفت: دو حوزه امنیت و سلامت مردم در اولویت است و در این بخش ها هیچ تعارفی با کسی وجود ندارد و عمل به تکالیف سازمانی، فرهنگ سازی و تقویت حساسیت ها در زمینه تقویت امور پیشگیرانه، اقدامات بهنگام و مداخله ای باید جدی گرفته شود.
عسگری در بخشی از سخنانش با اشاره به نزدیک بودن اعیاد سعید غدیرخم و قربان گفت: دستگاه های متولی اجرایی و تبلیغی استان باید از هم اینک سطوح اقدامات خود را در اطلاع رسانی به مردم و پیشگیری از انتقال برخی از بیماریهای مشترک آغاز کنند.
وی با تکیه بر اینکه ذبح خانگی رفتار پرخطری برای سلامت است گفت: رسانه ها و نهادهای متولی باید به مردم هشدارهای لازم را در خصوص خطرات انتقال برخی بیماری ها به ویژه تب کریمه کنگو در ذبح خانگی داشته باشند و هدایتگری لازم برای ذبح دام در کشتارگاه صورت بگیرد.
مدیرعامل پدافند غیرعامل استانداری استان مرکزی اظهار کرد: مردم باید نکات ایمنی و بهداشتی در تهیه و مصرف گوشت را بندانند و در این زمینه باید اطلاع رسانی هدفمندی در اعیاد پیش رو صورت بگیرد.
عسگری در خصوص لزوم توجه به اقدامات پیشگیرانه از آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در استان مرکزی گفت: این بیماری مشترک به عنوان تهدید زیستی در سال گذشته در این استان رخ نمود که خساراتی را نیز در پی داشت و امسال باید با هوشیاری و آمادگی لازم از مخاطرات آن پیشگیری شده و عوارض به حداقل ممکن کاهش یابد.
وی، تدوین سند عملیاتی مقابله با آنفلوآنزا فوق حاد پرندگان با شفافیت در تکالیف و ماموریت های هر دستگاه اجرایی را از امور ضروری عنوان کرد و گفت: اداره کل حفاظت محیط زیست استان باید ارزیابی، نیازها و را گردآوری و به قرارگاه زیستی اعلام کند و تا پایان شهریورماه جاری مانوری آمادگی در این حوزه در تالاب میقان اراک انجام شود.
تعیین ضرب العجل برای مهر و موم واحدهای فروش پرندگان فاقد پروانه کسب، هماهنگی با فرمانداران شهرستان های استان در پیش امادگی در خصوص بیماری های مشترک انسان و دام نظیر آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان، پیگیری امور استاندارد سازی کشتارگاه دامی اراک و اقدامات لازم برای ایجاد تشکل صنفی ناوگان حمل گوشت در استان از مصوبات این نشست بود.
6013/7114/خبرنگار:شیما کریمی***انتشاردهنده:مژگان حیدری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.