به گزارش ایرنا، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی در حاشیه آیین افتتاح این بازارچه های صنایع دستی گفت: این استان در حوزه ایجاد و راه اندازی بازارچه های صنایع دستی در کشور مقام نخست را دارد.
سید محمد حسینی افزود: این بازارچه های دائمی در شهرستان های آشتیان، خمین، شازند و قورچی باشی به بهره برداری رسید و آماده سازی و افتتاح آن ها در راستای رویکرد دولت در اشتغال پایدار و حمایت هدفمند از صنایع دستی است.
وی گفت: دولت می کوشد از طریق نمایشگاه ها و بازارچه ها در سطح محلی، ملی و بین المللی و منطقه ای بازار فروش ایجاد کند.
وی اظهار کرد: ایجاد بازارچه های دائمی در شهرستان ها در راستای ایجاد بازار محلی و ملی است که با برگزاری نمایشگاه های سراسری و سپس بین المللی به کمال می رسد.
حسینی گفت: 2 بازارچه صنایع دستی در ساوه و دلیجان در سال های قبل افتااح شده بود که با طرح های جدید در حال حاضر 6 بازارچه فعال در استان وجود دارد.
مدیرکل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری در استان مرکزی افزود: ایجاد 6 بازارچه دائی دیگر صنایع دستی نیز در استان هدفگذاری شده که با ساخت و راه اندازی آن ها زنجیره حمایت فروش از هنرمندان در 12 شهرستان استان کامل می شود.
حسینی ادامه داد: موزه مردم شناسی انجدان اراک به عنوان نخستین موزه روستایی استان مرکزی نیز تکمیل شده و در هفته دولت امسال آماده افتتاح است.
وی توضیح داد: این طرح دوازدهمین موزه استان مرکزی است که در روستای هدف گردشگری انجدان اراک و در محوطه حمان تاریخی این روستا افتتاح می شود.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی افزود: حمام روستای انجدان که متعلق به دوره قاجار و متروکه بود در قالب طرح مطالعاتی به صورت کامل مرمت شد و پس از استحکام بخشی و تعمیرات اساسی مجوز موزه داری و مجموعه داری برای آن صادر شد.
روستای هدف گردشگری انجدان در شهرستان اراک دارای ظرفیت های منحصر به فرد گردشگری است.
7114/6013/خبرنگار: شیما کریمی***انتشاردهنده:مژگان حیدری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.