به گزارش خبرآنلاین، سید محمد حسینی در این ملاقات، گفت: تصویر گویاترین و صادق ترین رسانه و روایتگر است و عکاسان پاسداران وفادار خاطرات یک نسل هستند. در این میان محمد علی داوری به عنوان یکی از سرشناس ترین و خوشنام ترین عکاسان شهر اراک بوده که نگاه تفننی آن زمان به عکاسی را تغییر داده و هنر ماندگاری را از خود به جای گذاشته است.
وی افزود: تکریم پیشکسوتان وظیفه ذاتی هر مسوول و مدیری است زیرا جامعه امروز به هویت و الگوسازی محتاج است که در این میان هنرمندان بهترین الگوسازان برای نسل های آینده هستند.آقای داوری در این عرصه هنری از پیشتازان نیز بوده و در حدود 50 سال پیش، پارچه و سرامیک را به نور حساس کرده و بر روی آن به چاپ عکس پرداخته که این مسئله حاکی از ذوق و سلیقه وی است زیرا در آن زمان عکاسی به هر روی هنری لوکس و تا حدودی دست نیافتنی برای اقشار جامعه بوده اما ایشان با این دست اقدامات از زمان خویش پا را فراتر گذاشته و دست به ابداع زده اند.
مدیرکل اظهار داشت: هنر و گنجینه آقای داوری و عکاسی همایون یکی از ثروت های شهر محسوب می شود که متاسفانه آنطور که باید دیده نشده و مهجور مانده از همین رو بنا داریم قسمتی از موزه مفاخر اراک را به هنر و ابزار عکاسی ایشان اختصاص دهیم.
در ادامه محمد علی داوری نیز گفت: حدود 70 سال خاطرات، تلخی ها و خوشی های مردم را ثبت کردم و همواره در این مسیر دید و نگاه هنری را با روزمرگی مردم پیوند زدم. من تمام داشته ها و یافته های خود را از آن مردم می دانم از همین رو ادوات و ابزار کار خود را برای ماندگاری در تاریخ شهر به اداره میراث فرهنگی اهدا می کنم تا در موزه نگهداری و قسمتی از تاریخ شهر باشد.

 

48

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 715187
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.