مجید طالبی روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: سرمایه گذاری مذکور با پروانه بهره برداری به تعداد 106 فقره در یک شهرک صنعتی، 2 قطب و یک ناحیه صنعتی این شهرستان انجام شده است.
وی اظهارکرد: با بهره برداری از این 106 واحد صنعتی و تولیدی در زمینه های مختلف اشتغال 842 نفر به طور مستقیم در این شهرستان فراهم شده است.
طالبی بیان کرد: جهش های اقتصادی بخش صنعت این شهرستان در دولت یازدهم به ویژه در پسا برجام با سیاست های تشویقی دولت ایجاد شد.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت دلیجان گفت: تاکنون 397 میلیارد و 440 میلیون ریال تسهیلات رونق تولید به 34 واحد تولیدی و صنعتی در این شهرستان پرداخت شد.
وی بیان کرد: این میزان تسهیلات پرداختی تولید، صادرات را در این شهرستان افزایش داد به طوری که با افزایش تولید عایق رطوبتی، الیاف پلی استر، تیشو و سیمان سالانه، بیش از 50 میلیون دلار ارزش افزوده صادراتی عاید دلیجان می شود.
طالبی اظهارکرد: ترکیه، عراق، افغانستان، چین، تاجیکستان، بلژیک، امارات متحده عربی، بلغارستان، هلند، ارمنستان، امارت، قزاقستان، کره جنوبی و ترکمنستان کشورهای هدف صادراتی شهرستان دلیجان هستند.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت دلیجان بیان کرد: در حال حاضر محصولات تولیدی این شهرستان توسط 36 واحد صنعتی تولید و صادرات می شود.
وی اظهارکرد: 332 واحد صنعتی در چهار شهرک و ناحیه صنعتی این شهرستان دارای پروانه بهره برداری است که در این واحدها هشت هزار و 150 نفر مشغول به کار هستند.
طالبی بیان کرد: مجتمع تولیدی الیاف پلی استر دلیجان در خاورمیانه جز بزرگترین مجموعه های تولیدی است به طوری که صادرات 20 درصد از الیاف پلی استر کشور از این شهرستان انجام می شود.
وی، در خصوص توانمندی این شهرستان در تولید عایق رطوبتی گفت: واحدهای تولید عایق رطوبتی دلیجان بیش از 70 درصد محصول عایق رطوبتی کشور را تولید می کنند.
وی بیان کرد: کارخانه سیمان دلیجان در تولید سیمان خاکستری در ایران پیشگام است که ظرفیت اسمی این کارخانه تولید سالانه یک میلیون تن سیمان است.
شهرستان دلیجان از توابع استان مرکزی با 50 هزار نفر جمعیت در مسیر شاهراه اصلی استان های جنوبی و شرقی با استان های شمالی و مرکز قرار دارد و تنها خوشه صنعتی کشور در تولید عایق رطوبتی و قطب تولید الیاف پلی استر کشوراست.
7277/3075/ خبرنگار: افسانه آروند *** انتشار دهنده: حسین مهدی زاده
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.