به گزارش ایرنا، سرهنگ پاسدار علی فراهانی روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران افزود: این تسهیلات از 50 میلیون تا 150 میلیون ریال و با نرخ بهره 10 درصد به متقاضیان پرداخت می شود.
وی ادامه داد: این میزان تسهیلات به متقاضیانی که طرح های صنایع تبدیلی ارائه کنند پرداخت می شود و اعتبارات دیگر بخش های اقتصاد مقاومتی از قبیل پرورش مرغ بومی، پرورش قارچ، پروش ماهی، کاشت زعفران و پرورش دام سنگین نیز به زودی ابلاغ می شود.
مسئول سازمان بسیج سازندگی استان مرکزی افزود: تخصیص 16 میلیارد ریال تسهیلات بلاعوض در راستای آبرسانی روستایی، بخش های مختلف کشاورزی، ساخته خانه محروم، ساخت خانه عالم، ساخت غسالخانه و لایروبی قنوات به شرط تخصیص همین میزان اعتبار از سوی نهادهای دولتی از قبیل استانداری، فرمانداری ها و بخشداری ها از دیگر برنامه های این نهاد انقلابی در سال جاری است.
وی اضافه کرد: همچنین 20 میلیارد ریال تسهیلات بلاعوض برای مرمت و بازسازی حوزه های علمیه نقاط مختلف استان مرکزی اختصاص یافت که این تسهیلات با هماهنگی نماینده ولی فقیه در این استان به حوزه های علمیه پرداخت می شود.
سرهنگ پاسدار فراهانی اضافه کرد: در راستای مقابله با آسیب های مختلف اجتماعی 12 منطقه محروم و آسیب پذیر شهرستان های اراک، ساوه، خمین و شازند شناسایی شده که با تخصیص چهار میلیارد ریال اعتبار برای هر محله نسبت به ساخت کارگاه های تولیدی، سالن های فرهنگی و ورزشی و مراکز مشاوره ای در راستای ایجاد اشتغال و غنی سازی اوقات فراقت ساکنان این محلات از سوی سپاه روح الله پیگیری می شود.
وی برگزاری کارگاه های مشاوره ای کارآفرینی در مساجد شاخص هر شهرستان، برپایی کلینیک سیار دامپزشکی، توزیع سبد کالای محرومان، برگزاری کارگاه آموزشی مسئولان گروه های جهادی، برپایی نمایشگاه عرضه محصولات و تولیدات کارآفرینان در شهرستان های استان، معرفی محصولات هر شهرستان به عنوان قطب تولیدات سنتی با همکاری فرمانداری ها، تقویت کمی و کیفی گروه های جهادی را از دیگر برنامه های سازمان بسیج سازندگی سپاه روح الله استان مرکزی در سال جاری عنوان کرد.
سرهنگ پاسدار فراهانی در خصوص اردوهای جهادی امسال نیز گفت: 2 هزار و 864 هزار بسیجی در قالب گروه جهادی تا پایان آبان ماه امسال به مناطق محروم این استان اعزام می شوند.
وی اضافه کرد: 451 نفر از این افراد خواهر و 2 هزار و 542 نفر نیز برادر هستند که در بخش های مختلف عمرانی، فرهنگی، اقتصاد مقاومتی، سلامت و خدمات، صنایع تبدیلی و آموزش اشتغال فعالیت می کنند.
مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه روح الله استان مرکزی اظهار کرد: این افراد در دوره های یک، سه، هفت، 10 و 12 روزه به نقاط محروم استان مرکزی اعزام می شوند.
سرهنگ پاسدار فراهانی بیان کرد: اردوهای سه روزه نیز با همکاری بسیج جامعه مهندسین کشاورزی و سازمان جهاد کشاورزی برگزار می شود که بر این اساس مهندسان بخش های مختلف کشاورزی به روستاهای محروم اعزام و به مشاوره های زراعت، کاشت، داشت و برداشت و آموزش های چهره به چهره به کشاورزان می پردازند.
وی بیان کرد: اردوهای جهادی هفت روزه نیز از سوی حوزه ها و پایگاه های مقاومت بسیج به مناطق محروم اعزام و به فعالیت عمرانی از قبیل جدول بندی، پل سازی و تعمیر منازل محرومان می پردازند.
مسئول بسیج سازندگی سپاه روح الله استان مرکزی در خصوص اردوهای 10 روزه نیز گفت: این اردوها با همکاری اداره های کل آموزش و پرورش و نوسازی مدارس استان مرکزی برگزار می شود به طوری که آموزش و پرورش، مراکز آموزشی نقاط مختلف استان را که نیاز به مرمت، بهسازی و رنگ آمیزی دارند را به سازمان بسیج دانش آموزی معرفی و اداره کل نوسازی مدارس نیز مصالح مورد نیاز را فراهم می کند.
وی با بیان اینکه هم اکنون 179 گروه جهادی در نقاط مختلف استان مرکزی شناسنامه دار شده است، عنوان کرد: غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان و دانشجویان، تقویت روحیه مسوولییت پذیری این اقشار و محرومیت زدایی از چهره نقاط مختلف استان از مهمترین اهداف اردوهای جهادی است.
سرهنگ پاسدار فراهانی در خصوص عملکرد بسیج سازندگی سپاه روح الله در سال گذشته نیز گفت: حدود 140 میلیارد ریال تسهیلات به 784 متقاضی پرداخت شد.
در سال 1379 قشر بسیج سازندگی به فرمان مقام معظم رهبری آغاز به کار کرد و به دنبال آن هم اردوهای جهادی با اعزام دانش آموزان و دانشجویان در ایام تعطیلات به مناطق محروم با هدف محرومیت زدایی راه اندازی شد.
سال گذشته بیش از 15 هزار نفر در قالب اردوهای جهادی و 950 دانش آموز در قالب اردوهای هجرت با هدف محرومیت زدایی به مناطق محروم و کم برخوردار استان مرکزی اعزام شدند.
3017/3075/ خبرنگار: مصطفی مجللی*** انتشار دهنده: حسین مهدی زاده
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.