رقیه یادگاری ارئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان مرکزی، افزود: میزان صادرات کالاهای غیرنفتی در استان مرکزی در این مدت به چهار هزار و چهار میلیون دلار رسیده و صادرات غیرنفتی استان در سال ۹۵ به لحاظ ریالی ۲۹ درصد و به لحاظ وزنی ۵۶ درصد افزایش نسبت به سال ۹۴ داشت.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان مرکزی ادامه داد: پذیرش هیات های تجاری برای جذب سرمایه گذاری های خارجی به تعداد ۱۹ هیات در سال های ۹۳ تا ۹۵ و بهبود رتبه محیط کسب و کار این استان از جایگاه ۱۳ کشور در سال ۹۰ به رتبه دوم در سال ۹۵ از دیگر اقدام های مهم دولت تدبیر و امید است.
یادگاری عنوان کرد: ۱۱هزار و ۵۲۶ اشتغال پایدار و درآمد زا از سال های ۹۲ تا ۹۵ با سرمایه گذاری یک هزار و ۲۲۰ میلیارد ریال در استان مرکزی ایجاد شده است.
وی گفت: در سال ۹۵، تجهیز و توسعه گمرک این استان از طریق توسعه انبارهای اختصاصی انجام و سامانه جامع گمرک و سامانه اظهار از راه دور نیز برای نخستین بار در استان مرکزی راه اندازی شد.
یادگاری تصریح کرد: استقرار گمرک تخصصی نفت در شهرک صنعتی کاوه نیز یکی از دستاوردهای ارزشمند دولت یازدهم در استان مرکزی است.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان مرکزی اضافه کرد: در این مدت کمیته امداد امام خمینی (ره) ۴۵ هزار و ۱۲۴ نفر را با سرمایه گذاری ۳۰ میلیارد ریال زیر پوشش آموزش های فنی و مهارتی قرار داد.
یادگاری اظهار کرد: ۱۲ هزار واحد مسکونی مهر در این استان از سال ۹۲ تا ۹۵ با صرف سه هزار میلیارد ریال سهم دولت تکمیل و یک هزار و ۷۰۰ واحد نیز تا پایان سال ۹۶ به بهره برداری می رسد.

 

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 708076
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.