مدیر کل دفتر فنی ، امور عمرانی و ترافیک استانداری مرکزی در گفت و گو با خبرآنلاین مرکزی با تاکید بر این نکته بیان کرد: در ایران حدود پنج دهه است که از فرایند نوآوری در زمینه ی طرح های جامع و تفصیلی شهری عقب هستیم و متاسفانه به رفع این مشکل توجهی نشده است.
حمیدرضا نوازنی گفت: اساس و مبنای تهیه این طرح ها ظالمانه است چون بدون توجه به رعایت عدالت، حقوق قانونی مردم سلب می شود و در تعریف و ایجاد کاربری های مختلف در فضای شهری به کاربری های انتفاعی بیشتر از عمومی توجه می شود.
وی با اشاره به اینکه با رویکرد خوش بینانه تنها 25 درصد این طرح ها اجرا می شوند ادامه داد: بسیاری از کاربری های عمومی مانند فضای سبز، آموزشی ، خدماتی و... در اجرای طرح های جامع و تفصیلی شهری نادیده گرفته می شوند و این نگاه ،مشکلات زیادی را به همراه دارد.
نوازنی از مراحل پایانی بازنگری در طرح جامع کلانشهر اراک که انجام آن چهار سال زمان برده خبر داد و تاکید کرد: نتایج مطالعات این طرح نشان می دهد اراک با کمبود حدود 700 هکتار کاربری عمومی و خدماتی مواجه است که در طی سال های گذشته به دلیل مشکلاتی که در تهیه و نوع نگاه به این طرح ها وجود داشته ، محقق نشده است و جبران آن به خصوص در بافت مرکزی شهر بسیار مشکل خواهد بود.
مدیر کل دفتر فنی ،امور عمرانی و ترافیک استانداری مرکزی افزود: متاسفانه گردش کاری و روندی که برای تصویب این طرح ها در شورای عالی شهرسازی و معماری کشور طی می شود هم نواقص زیادی دارد چون نیازهای شهرها و نظرات نمایندگان استان ها کمتر مورد توجه قرار می گیرد و تناسبی با شرایط موجود ندارند.

 

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 708074
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.