به گزارش ایرنا، اکبر فرهادی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: هفت میلیارد و 900 میلیون ریال تسهیلات اعتباری امسال به حوزه ارتقای مکانیزاسیون کشاورزی این شهرستان اختصاص یافته درحالیکه این منابع در سال گذشته سه میلیارد و 600 میلیون ریال بوده است.
وی افزود: این منابع اعتباری با سود 15 درصد به صورت پنج ساله در راستای خرید ماشین آلات، گلخانه، دامداری، مرغ داری، گاوداری و تولیدات گیاهی و دامی در اختیار کشاورزان قرار گرفته است.
مدیرجهاد کشاورزی فراهان اظهار کرد: این تسهیلات اعتباری تا پایان سال به متقاضیان پرداخت می شود و تعداد افراد بهره مند از آن در پایان سال پس از بررسی آماری جمع بندی می شود.
وی توضیح داد: این تسهیلات تکلیفی است و در صورت تقاضا و برنامه قابل افزایش است.
فرهادی خاطر نشان کرد: نیاز است این ضریب با همکاری و مساعدت مسئولان مربوطه در راستای افزایش انگیزه، تولید، صادرات و کیفیت محصولات کشاورزی به میانگین کشوری ضریب یک و 4 دهم برسد.
وی عنوان کرد: افزایش و ارتقای میزان ضریب مکانیزاسیون کشاورزی در شهرستان موجب کاهش هزینه های تولید و افزایش درآمد کشاورزان می شود و باید در راستای افزایش بهره وری، مسئولان و کشاورزان اهتمام لازم در این خصوص را به عمل آورند.
میزان اراضی کشاورزی فراهان حدود 100 هزار هکتار است که سالانه حدود 50 هزار تن گندم و 10 تا 15 هزار تن جو در این اراضی تولید می شود.
فراهان از توابع استان مرکزی است که دارای 2 بخش مرکزی به مرکزیت فرمهین و خنجین به مرکزیت شهر خنجین با 28 هزار و 994 نفر جمعیت است.
7114/6013خبرنگار: شیما کریمی***انتشاردهنده:مژگان حیدری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.